opeens toerenteller en tempmeter failure??!!
opeens toerenteller en tempmeter failure??!!
Hoi allemaal, ik ben net een lange email kwijtgeraakt, drukte op een verkeerd knopje of zo, ik weet het niet.
Anyway, ben dus al een tijdje bezig met het project, 2.0EJ (116PK)blok
in mijn kever te bouwen. veel problemen met mn koeling gehad, steeds maar dat mn expansievat overliep en het blok vervolgens te heet werd.
Ik heb nu de leidingen zo optimaal mgelijk opgehangen voor een vlotte doorstroom. er zaten nog een paar kleine knikjes in de EPDM slangen die volges mij voor te veel weerstand zorgden! > dus overloop expansievat.
Vandaag ging ik een testrit maken en alles leek goed te gaan qua temp, tot opeens mn temperatuur meter en toerenteller er mee kapte!!! Ik durf er niet zonder mee te rijden. Ik begrijp niet wat er mis is, zekeringen lijken in orde, en de bedrding lijkt ook oke. Er is echter 1 draadje los waarvan ik niet zeker weet of dat ook hoort. Het geel/rood draadje op de foto boven het gele connectorbakje. Het groene draadje (met cijfer 5 gelabeld)hoort los.
Herkent iemand dit?? help.
Hieronder wat foto's ter illustratie. Ik kan dus niet rijden tot dat dit opgelost is. Ik moet de auto van Noordwijk naar Utrecht rijden, daar heb ik mn lasapparatuur en nu een goede werkgarage> dus ik wil die bak zo snel mogelijk daar hebben om weer wat werk te kunnen verrichten. oke bedankt voor het lezen en hopelijk voor een tip! hoi
Hieronder 1 draadje wat niet vast zit, misschien is dit het probleem?????
Anyway, ben dus al een tijdje bezig met het project, 2.0EJ (116PK)blok
in mijn kever te bouwen. veel problemen met mn koeling gehad, steeds maar dat mn expansievat overliep en het blok vervolgens te heet werd.
Ik heb nu de leidingen zo optimaal mgelijk opgehangen voor een vlotte doorstroom. er zaten nog een paar kleine knikjes in de EPDM slangen die volges mij voor te veel weerstand zorgden! > dus overloop expansievat.
Vandaag ging ik een testrit maken en alles leek goed te gaan qua temp, tot opeens mn temperatuur meter en toerenteller er mee kapte!!! Ik durf er niet zonder mee te rijden. Ik begrijp niet wat er mis is, zekeringen lijken in orde, en de bedrding lijkt ook oke. Er is echter 1 draadje los waarvan ik niet zeker weet of dat ook hoort. Het geel/rood draadje op de foto boven het gele connectorbakje. Het groene draadje (met cijfer 5 gelabeld)hoort los.
Herkent iemand dit?? help.
Hieronder wat foto's ter illustratie. Ik kan dus niet rijden tot dat dit opgelost is. Ik moet de auto van Noordwijk naar Utrecht rijden, daar heb ik mn lasapparatuur en nu een goede werkgarage> dus ik wil die bak zo snel mogelijk daar hebben om weer wat werk te kunnen verrichten. oke bedankt voor het lezen en hopelijk voor een tip! hoi
Hieronder 1 draadje wat niet vast zit, misschien is dit het probleem?????
- Bijlagen
-
- voor de test met karton alle ruimte boven de radiateur dicht gemaakt zodat er een gecontroleerde luchtflow ontstaat, lijkt te werken.
- IMAG0102.jpg (17.3 KiB) 5026 keer bekeken
-
- onderin de luchthapper, moet uiteindelijk verder achterin komen uit het zicht!!
- IMAG0101.jpg (13.93 KiB) 5026 keer bekeken
-
- 1300S ik kwam er achter dat er aardig wat rotte plekkein zaten terplekke van de schermen, wordt dus lassen
- IMAG0100.jpg (15.2 KiB) 5026 keer bekeken
-
- het blokje YYihhaa
- IMAG0109.jpg (17.75 KiB) 5026 keer bekeken
-
- IMAG0109.jpg (17.75 KiB) 5026 keer bekeken
-
- Alles ligt nu nog los, zodra de auto goed rijd word alles netjes weggewerkt, first things first
- IMAG0108.jpg (23.23 KiB) 5026 keer bekeken
-
- nog een foto van 1 los draadje waar ik niet zeker van ben of dat hoort??
- IMAG0105.jpg (22.34 KiB) 5026 keer bekeken
Re: opeens toerenteller en tempmeter failure??!!
HHmm ik weet niet hoe ik de foto's kan draaien, beetje onhandig zo, sorry.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: opeens toerenteller en tempmeter failure??!!
Ik gok op een massa/dynamo probleem...
Re: opeens toerenteller en tempmeter failure??!!
Hoi Kester.
Bij Jan in het testcentrum staan drie opstellingen die compleet aangesloten zijn en alles werk, als hij zelf niet online komt vandaag zal ik morgen even kijken waar het draadje hoort. In het schema dat ik van Jan heb staat bij geel/rood;massa temperatuurzender.
Morgen meer.
Toon.
Bij Jan in het testcentrum staan drie opstellingen die compleet aangesloten zijn en alles werk, als hij zelf niet online komt vandaag zal ik morgen even kijken waar het draadje hoort. In het schema dat ik van Jan heb staat bij geel/rood;massa temperatuurzender.
Morgen meer.
Toon.
Re: opeens toerenteller en tempmeter failure??!!
Dat zal wel een lekker snel kevertje worden Kester! Ik zie op je foto's dat je een K&N(?) filter hebt gebruikt. Ik ben erg geinteresseerd in a) waar je die gekocht hebt en b) welk merk en type/produktnummer. Ik ben nl. bezig met mijn eigen ombouwprojekt(zie: 'even voorstellen') M'n zorgtoeslag is net binnen, kan ik ook zo'n filtertje halen .
Voor een mooie oplossing qua koeling bij een kever moet je maar eens kijken in het album van Toon, maar dat heeft ie je denk ik al verteld.
Voor een mooie oplossing qua koeling bij een kever moet je maar eens kijken in het album van Toon, maar dat heeft ie je denk ik al verteld.
Re: opeens toerenteller en tempmeter failure??!!
ha dit Toon, alles goed? ik heb je fotoboek in de gaten gehouden, heel vet geworden de Kever. respect!
Ik had van Jan een email bericht gekregen. Hij liet de foto zien waar het draadje in zit, erg duidelijk, die zit dus weer vast.
Ik moet dit weekeinde maar met een spannings metertje de draden volgen en meten, dat moet dan wel lukken!
Ik heb trouwens een tijdje geleden een lasapparaat gekocht, had eindelijk het excuus. Ik heb mn pijp in elkaar gelast, met de Kever uitlaat als basis maar ik maak aardig wat geluid. Ik ben bang dat ik niet genoeg tegendruk creeer,kan ik iets in mn uitlaat stoppen voor meer tegendruk, dus eigenlijk een beetje meer demping? gaas? geperforeerd plaat? Het is zo'n cilinder met twee pijpen er aan, ik kan dus vrij makkelijk iets van de zijkant er in stoppen.
Oh ja Coen, die K&N filter, een keer van de sloop gehaald, met wat lichte roest. Totdat alles goed loopt investeer ik niet zoveel in nieuwe onderdelen, dat komt dan wel. Je auto is toch nooit af! dus....
Ik had van Jan een email bericht gekregen. Hij liet de foto zien waar het draadje in zit, erg duidelijk, die zit dus weer vast.
Ik moet dit weekeinde maar met een spannings metertje de draden volgen en meten, dat moet dan wel lukken!
Ik heb trouwens een tijdje geleden een lasapparaat gekocht, had eindelijk het excuus. Ik heb mn pijp in elkaar gelast, met de Kever uitlaat als basis maar ik maak aardig wat geluid. Ik ben bang dat ik niet genoeg tegendruk creeer,kan ik iets in mn uitlaat stoppen voor meer tegendruk, dus eigenlijk een beetje meer demping? gaas? geperforeerd plaat? Het is zo'n cilinder met twee pijpen er aan, ik kan dus vrij makkelijk iets van de zijkant er in stoppen.
Oh ja Coen, die K&N filter, een keer van de sloop gehaald, met wat lichte roest. Totdat alles goed loopt investeer ik niet zoveel in nieuwe onderdelen, dat komt dan wel. Je auto is toch nooit af! dus....
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: opeens toerenteller en tempmeter failure??!!
Tegendruk? Het is geen tweetakt :P
Re: opeens toerenteller en tempmeter failure??!!
Hoi Kester.
Heb je een foto van je uilaat en kun je ongeveer beschrijven wat er in de cilinder al zit, dus hoe hij er van binnen uit ziet, dan kan ik misschien iets bedenken.
Gr Toon.
Heb je een foto van je uilaat en kun je ongeveer beschrijven wat er in de cilinder al zit, dus hoe hij er van binnen uit ziet, dan kan ik misschien iets bedenken.
Gr Toon.
Re: opeens toerenteller en tempmeter failure??!!
Ja Toon, als ik weer in noordijk ben maak ik wel een foto. Ik weet niet precies wat er in zit. Het is zo'n goedkope (semi) sport uitlaat voor een Kever. Ik heb het gevoel dat er niks in zit. Ik herinner mij niets te kunnen zien, of voelen toen ik de Subaru pijp er op laste, nee ik weet het bijna zeker, de Cilinder (waar de twee pijpjes aan vast gelast zitten)is gewoon leeg.
alvast bedankt.
alvast bedankt.
Re: opeens toerenteller en tempmeter failure??!!
Heb het topic even verplaatst naar de juiste hoek.
We willen proberen om in de projectforums ook echt alleen de projecten te houden. De technische vragen naar aanleiding van de URABUS projecten mogen gewoon in het techniekforum worden gezet
We willen proberen om in de projectforums ook echt alleen de projecten te houden. De technische vragen naar aanleiding van de URABUS projecten mogen gewoon in het techniekforum worden gezet
"I feel Legacy"