injector

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

injector

Bericht door Dennis »

Ik heb geen stroom op de injector van mijn 1.8 SPFI legacy motor. Volgens het schema is de Fuel injector aangesloten met een zwarte draad en een witte draad. Omdat de auto op gas rijd heeft men tussen de zwarte draad een relais geplaatst. Echter nu meet ik op de gehele zwarte draad vanaf de SPFI unit geen stroom op de zwarte draad en ook niet op de witte. Op de stekker B45 waar deze draden op uit komen zitten er nog drie draden nl een gele, een zwart rode en een zwart witte. Volgens het schema zijn deze 3 op de massa aangesloten. Echter op de zwart rode en de zwart witte heb ik spanning staan. Weet iemand hoe ik weer spanning op de zwarte draad kan krijgen?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: injector

Bericht door Bram_R »

heb je spanning gemeten met draaiende motor?

naar mijn weten zijn de injectoren massa-geschakeld, dus sowieso zal er op een van de twee draden een permanente spanning moeten staan in geval de motor draait.

volg anders even je injector troubleshooting handleiding van de Legacy manual (hoofdstuk 6), die staat wel ergens online.

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: injector

Bericht door Dennis »

Helaas kan ik niet met draaiende motor meten want de motor wil niet aanslaan. Ik dacht eigenlijk dat dat kwam omdat de injector geen stroom krijgt.
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: injector

Bericht door Bram_R »

Dennis schreef:Helaas kan ik niet met draaiende motor meten want de motor wil niet aanslaan. Ik dacht eigenlijk dat dat kwam omdat de injector geen stroom krijgt.
hoeft ook niet perse met draaiende motor, maar volg maar de instructies die wel ergens in de manual staan, stap voor stap kom je dan wel bij de juiste diagnose.

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
Hyfly
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 nov 2008 09:48

Re: injector

Bericht door Hyfly »

even een half off-topic vraag nu we het over injectoren hebben, hoe groot is de injector van een ea82T??

grzz Stefan

[EDIT] met grootte bedoel ik cc/min
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: injector

Bericht door LeoneTurbo »

Niet heel groot, ik schat ca. 280 cc/min maar zeker weten doe ik dit niet :roll:
Plaats reactie