low range versnellingsbak in Impreza

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruudr
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2012 20:05

low range versnellingsbak in Impreza

Bericht door Ruudr »

Hallo,

Ik wilde in januari met mijn Impreza 1.6 AWD uit 1999 naar Kaprun Oostenrijk. Helaas strande ik al in Wiesbaden Duitsland. :( Ik hoorde een flink geklop rechts-voor bij het wiel. Na 2 garages, een huurauto naar Kaprun, 2 2e hands assen later kwamen we erachter dat het de versnellingsbak was. Een kroonwiel (hoop dat ik het goed uitspreek) was gescheurd. Heb bij Van Deijne in Brabant een 2e hands versnellingsbak besteld. Toen ik de bak thuis geleverd kreeg zag ik dat het geen gewone bak was, maar een bak met Low-Range functie. Deze er dus in gelepeld en werkt perfect. :mrgreen:

Alleen de vraag aan jullie. Is er een optie dat ik het knopje van de Low-Range niet handmatig hoef om te zetten op de bak zelf? Maar bijvoorbeeld met een stang of zo? Ik moet nu, als ik de Low wil gebruiken de motorkap open doen, en er moet iemand de koppeling intrappen om de knop om te zetten.

Groet Ruud
Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 288
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:04

Re: low range versnellingsbak in Impreza

Bericht door Rudy »

Je zult een bedieningskabel incl. hendel en toebehoren nodig hebben.

Heb zelf die delen niet over, maar op de sloop zal er echt nog wel wat van te vinden zijn.
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: low range versnellingsbak in Impreza

Bericht door Louis »

Heb je de toebehoren van de tussenbak er niet bijgeleverd gekregen?
Volgens mij heb je een andere middenconsole nodig om de pook en de handrem juist te plaatsen.

Lijkt me trouwens wel gaaf, een Impreza 1.6 die een tractor uit de sloot kan trekken. Daar ga je zeker plezier aan beleven. :mrgreen:
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Plaats reactie