Stuur doet raar

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DJWezzz
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 apr 2010 22:51

Stuur doet raar

Bericht door DJWezzz »

Bij mijn oude Subaru legacy 1 die nu me collega heeft gebeurd tijdens sturen het volgende.

Het lijkt of hij langzamer reageert. Zoals vroeger bij me elektrische typemachine die mijn aantal aanslagen per minuut niet bij kon houden en hij nog vrolijk door ratelt terwijl ik al klaar was.
Dat gebeurt dus nu ook met sturen.

Ook wanneer je naar links stuur lijk erop dat van af 12 uur naar een kwart ervoor niks gebeurt.

Wat zou het kunnen zijn wat heb ik ervoor nodig?

Stuurbkrachtings olie is eigenlijk nauwelijks op.. Heb het een beetje bijgevuld maar ook dat maakte niks uit en hij staat nog steeds op het goede niveau.


Graag iedeeen...
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Stuur doet raar

Bericht door niksnut »

zou beginnen hem eens op de brug te zetten en te kontroleren op speling .
voelt die kwart slag ook licht aan of gaat het zwaar ??
Gebruikersavatar
DJWezzz
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 apr 2010 22:51

Re: Stuur doet raar

Bericht door DJWezzz »

Stuur lijkt alsof je met de auto vliegt... maar toch als je volledig draait komt ie er wel volgens mij helemaal.


Heb de auto met 2 krikken omhoog gedraait aan de voorkant en wanneer je heen en weer het wiel beweegt dus stuurt dan draait het stuur wel direct. Geen klik of klak niks echt vaag.
Gebruikersavatar
DJWezzz
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 apr 2010 22:51

Re: Stuur doet raar

Bericht door DJWezzz »

Zou dat dan een heel nieuw stuurhuis moeten worden?
Dan zou ik bij de sloop even opzoek moeten gaan.

Heb deze volgens mij ook al gevonden op ebay. Als het is dat ik nodig denk te hebben.
Gevonden op ebay

Zou het ook nog aan iets anders kunnen liggen?
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Stuur doet raar

Bericht door niksnut »

kijk eerst eens goed of er niet ergens iets te veel speling zit. heb zelf meegemaakt dat het stuurhuis niet meer goed vast zat. speling in de kogels kun je idd voelen (horen) zoals je al aangaf, maar je kunt ook nog ruimte in de draagarmen hebben. eigenlijk moet je onder belasting kontroleren. maar ik zou niet doorrijden met een vage besturing.
heeft hij andere banden gemonteerd in de tussentijd ??
Gebruikersavatar
DJWezzz
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 apr 2010 22:51

Re: Stuur doet raar

Bericht door DJWezzz »

niksnut schreef:kijk eerst eens goed of er niet ergens iets te veel speling zit. heb zelf meegemaakt dat het stuurhuis niet meer goed vast zat. speling in de kogels kun je idd voelen (horen) zoals je al aangaf, maar je kunt ook nog ruimte in de draagarmen hebben. eigenlijk moet je onder belasting kontroleren. maar ik zou niet doorrijden met een vage besturing.
heeft hij andere banden gemonteerd in de tussentijd ??

Het probleem is sinds een week ofzo en de banden zijn 2 maanden geleden vervangen voor nieuwe banden. De banden heb ik nu weer los gehaald om te kijken of erachter iets los zal zitten. Maar kon niks vinden dus banden er weer op en goed vast gemaakt. Maar probleem losde zich daarmee niet op. Het zijn dus wel nieuwe banden... Ik hoor bij wild naar links of naar rechts sturen terijl ik 50 a 60km/u rijd geen raar geluid.. Geen geratel of geklik... Alleen bij het stil staan en draait volledig naar links hoe je een seconde later wanneer je stuur aan het eind is nog een klik. Dat is niet naar rechts... Dus misschien weet je nog een oplossing hahaha...
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Stuur doet raar

Bericht door niksnut »

zit dus (denk ik) ergens ruimte . fusee kogel of stuurhuis
Gebruikersavatar
DJWezzz
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 apr 2010 22:51

Re: Stuur doet raar

Bericht door DJWezzz »

Okeej en hoe kan ik die fusee kogel testen?
Gebruikersavatar
DJWezzz
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 apr 2010 22:51

Re: Stuur doet raar

Bericht door DJWezzz »

Heb even wat foto's gemaakt. Heb volgens mij 3 lekkende delen gevonden. Gaat lekker met dat ding zeg:P

De pomp daaronder ligt een klein laagje olie en dan zie foto's hieronder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zal wel een duure uitgeven gaan worden.
Stuurhuis nodig, stuurbekrachtingings pomp en slang moet vernieuwd worden naar mijn idee. Tenzij iemand andere ideeen hierover heeft.
Gebruikersavatar
marzon
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 dec 2010 21:39

Re: Stuur doet raar

Bericht door marzon »

iig die slang
Nulla tenaci invia est via !
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Stuur doet raar

Bericht door Bram_R »

Zal wel een duure uitgeven gaan worden.
Stuurhuis nodig, stuurbekrachtingings pomp en slang moet vernieuwd worden naar mijn idee. Tenzij iemand andere ideeen hierover heeft.
Ik denk dat als je even zoekt, je echt wel wat vindt.
Er gaan genoeg Legacy's uit elkaar vanwege inbouw blok in kever, wat overblijft kan voor weinig weg.
Er zit dan vast wel nog wel een goede lekvrije tussen.

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Stuur doet raar

Bericht door niksnut »

wat olie pomp betrefd . het kan ook het tankje zijn wat lekt. dat was bij mijn legacy het geval. doordat het tankje ooit los heeft gezeten is de o-ring die voor de afdichting zorgt tussen de tank en de pomp beschadigd . even tankje leeg zuigen met een injektie spuit , tankje losnemen en met nieuwe oring weer vastzetten .
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Stuur doet raar

Bericht door SP-Boxer »

In Gemert staat een witte Legacy 2.2 voor onderdelen en ik denk dat Rudy ook nog wel een stuurhuis uit een sloper voor je heeft.

Allebei niet bepaald in de buurt, maar wellicht dat er in omgeving Den Haag ook nog wat staat?
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
DJWezzz
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 apr 2010 22:51

Re: Stuur doet raar

Bericht door DJWezzz »

SP-Boxer schreef:In Gemert staat een witte Legacy 2.2 voor onderdelen en ik denk dat Rudy ook nog wel een stuurhuis uit een sloper voor je heeft.

Allebei niet bepaald in de buurt, maar wellicht dat er in omgeving Den Haag ook nog wat staat?

Kijk dat zou wel mooi zijn ik ga is even kijken op ond.dl.lijn. Mocht ik niks vinden dan laat ik het hier wel weten. Tenzij iemand gelijk al een prijsje ervoor weet. Iedergeval iedereen bedankt die mee denkt.
Gebruikersavatar
DJWezzz
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 apr 2010 22:51

Re: Stuur doet raar

Bericht door DJWezzz »

niksnut schreef:wat olie pomp betrefd . het kan ook het tankje zijn wat lekt. dat was bij mijn legacy het geval. doordat het tankje ooit los heeft gezeten is de o-ring die voor de afdichting zorgt tussen de tank en de pomp beschadigd . even tankje leeg zuigen met een injektie spuit , tankje losnemen en met nieuwe oring weer vastzetten .
Het tankje is nog goed en droog maar er zit een oranje pakking tussen 2 delen van het pompje zelf en daar lekt het tussen. Vooral als je stuurt op gladde stukken zoals ijs/sneeuw. Dan zie je het er gewoon tussen uit lopen. Wel appart dat bij weinig weerstand er meer lekkages zijn als met een schone straat met volledig weerstand.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Stuur doet raar

Bericht door niksnut »

pomp is dus open geweest, zou ff op zoek gaan naar een goedegebruikte
Gebruikersavatar
DJWezzz
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 apr 2010 22:51

Re: Stuur doet raar

Bericht door DJWezzz »

Me collega heeft ondertussen zijn Legacy 1 naar het kerkhof gebracht. Volle tank kon je ruim een 150km op rijden :shock: Uhhm nee het liep er direct ergens onder vandaan.. Weet ook niet waar dat vandaan kwam. Hij verbruikte ook graag een 5L olie in de maand. Nou dan het probleem van stuur en al die dingen dus ja het was idd een stuk schoot geworden.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Stuur doet raar

Bericht door SP-Boxer »

Benzine verlies zal de vulpijp zijn. Heb ik dit jaar ook vervangen (kosten ca. 200euro)

Olie verbruik zou me ook meer zorgen baren!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Stuur doet raar

Bericht door erichendri »

leeg bericht en kan verwijderd worden.
Zag het overigens na het posten.

eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 20 jul 2011 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Stuur doet raar

Bericht door Bram_R »

erichendri schreef:Wat voor merk banden en maat zijn er onder gekomen.
Is er niet een band die leegloopt.
Bandenspanning rondom even controleren.
Oeps, heb niet verder gekeken dan pagina één dus een zinloze reactie.

Eric
Dan kun je hem zelf toch ook verwijderen lijkt me of gewoon niet posten dan?
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Plaats reactie