Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Beste forummers,
Sinds deze week heb ik op de forester nieuwe koppelingsplaten en drukgroep. Druklager was vastgelopen en vingers waren afgebroken. Nu met de nieuwe koppeling ligt het aangrjpingspunt logischerwijs heel anders....pakt meteen op zeg maar....maar het schakelen gaat ook hakerig. Wat is er aan de hand?....wie kan tips geven?
Grt
Flux
Sinds deze week heb ik op de forester nieuwe koppelingsplaten en drukgroep. Druklager was vastgelopen en vingers waren afgebroken. Nu met de nieuwe koppeling ligt het aangrjpingspunt logischerwijs heel anders....pakt meteen op zeg maar....maar het schakelen gaat ook hakerig. Wat is er aan de hand?....wie kan tips geven?
Grt
Flux
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Zit er een hydraulisch druklager in en is dat op de juiste manier ontlucht
https://www.mijngrossier.nl/Ontluchten- ... lager.html
Gr. Quikfit
https://www.mijngrossier.nl/Ontluchten- ... lager.html
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Phydraulisch druklager?...war kan ik dat zien qiuckit?
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Dat is moeilijk te zien.
Heb je geen rekening? En kan je niet naar degene gaan die het gemonteerd hebben om te laten controleren?
Laat ze er eens mee rijden en hoor wat die te vertellen hebben.
Gr. Quikfit
Heb je geen rekening? En kan je niet naar degene gaan die het gemonteerd hebben om te laten controleren?
Laat ze er eens mee rijden en hoor wat die te vertellen hebben.
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 28 dec 2016 07:22
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Misschien wel een hele domme gedachte, zit er wel olie in de versnellingsbak?
Nec scire fas est omnia
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Of het zit in 1 van de 2 koppeling cilinders of ze hebben het niet goed ontlucht.
Ik zou er even mee teruggaan.
Olie kan je zelf even peilen,in je boekje staat hoe??
Zou dat sowieso eerst doen voor je terug gaat.
Eric
Ik zou er even mee teruggaan.
Olie kan je zelf even peilen,in je boekje staat hoe??
Zou dat sowieso eerst doen voor je terug gaat.
Eric
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Bedankt voor de reacties...ik ga wel even terug naar de garage. Ik laat tweten!
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Ik ben terug gegaan naar de garage. Alles zit gewoon goed. Het is een kwestie van gewenning blijkbaar. Aan een vloeistifkoppeling kun je niet afstellen....bij de kabelbediende koppeling kon dat wel vroeger.
Grt
Flux
Grt
Flux
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Die is ook te stellen hoor.
Ik zou toch maar eens naar een subaru garage of specialist gaan.
Kan ook zijn dat 1 van de cilinders niet goed teugkomt.
Of de flexibele koppelingsslang is wat mee.
Bij helemaal intrappen pedaal moet hij gewoon soepel schakelen.
Dat deed hij toch ook voor de revisie?
Eric
Ik zou toch maar eens naar een subaru garage of specialist gaan.
Kan ook zijn dat 1 van de cilinders niet goed teugkomt.
Of de flexibele koppelingsslang is wat mee.
Bij helemaal intrappen pedaal moet hij gewoon soepel schakelen.
Dat deed hij toch ook voor de revisie?
Eric
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Na een nieuwe koppeling zou je alleen moeten merken dat hij ontzettend licht gaat.
Ook zou het aangrrijpingspunt daar zitten waar hij altijd zat, tenzij de cilindertjes
door roest of zo niet helemaal terug komen.
Dat hij nu hakerig schakeld komt omdat je je synchromeshringen aan het slopen bent.
Deze moeten omdat de koppeling niet goed vrijkomt de motor ook een beetje afremmen.
Koppelingstift op de mastercilinder heeft meestal maar paar mm speling.
Als je er mee doorrijd rijdt je je bak stuk.
Of er eventuele schakelstangen zitten die ergens tegen aan komt weet ik niet.
Eric
Ook zou het aangrrijpingspunt daar zitten waar hij altijd zat, tenzij de cilindertjes
door roest of zo niet helemaal terug komen.
Dat hij nu hakerig schakeld komt omdat je je synchromeshringen aan het slopen bent.
Deze moeten omdat de koppeling niet goed vrijkomt de motor ook een beetje afremmen.
Koppelingstift op de mastercilinder heeft meestal maar paar mm speling.
Als je er mee doorrijd rijdt je je bak stuk.
Of er eventuele schakelstangen zitten die ergens tegen aan komt weet ik niet.
Eric
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Hoi erich hendri,
Als een monteur een stukje gaat rijden moet hoj toch kunnen voelen of alles goed zit?
Grt
Flux
Als een monteur een stukje gaat rijden moet hoj toch kunnen voelen of alles goed zit?
Grt
Flux
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Tuurlijk, en dat hebben ze toch al 2 keer gedaan??
1 x na montage en 1 keer nadat je terug bent geweest.
Waar woon je?
Eric
1 x na montage en 1 keer nadat je terug bent geweest.
Waar woon je?
Eric
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Ben ff langs dealer gereden. Was toch in orde allemaal. Toch anders dan oude koppeling....
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Hakerig schakelen na nwe drukgroep en platen
Gaat het schakelen nog hakerig??
Grijpt hij nog laag aan??
Eric
Grijpt hij nog laag aan??
Eric