Re: aandrijfas justy bj '92 ecvt

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Plaats reactie
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: aandrijfas justy bj '92 ecvt

Bericht door ferluci »

alles komt ook meteen tegelijk, om maf van te worden.
de forester is APK, maar er moet nog een lambda in, omdat de oude geen verwarmingselement meer heeft en nu is er iets met de aandrijfas van de justy.
ik heb gekeken onderin omdat de justy erg kraakt bij het wiel linksvoor, recht uit rijden geen probleem en zijdezacht versnellen met die ecvt transmissie, maar komt er een bultje onderweg dan kraakt het best bij dat wiel.
nu is de rubberslof bij de wielzijde los geschoten en al het vet is er uit geslingerd.
is dit probleem een reden voor een nieuwe aandrijfas of is het opnieuw invetten en de slof weer vastzetten voldoende?
ik hoop het tweede want Subaru rijden kost veel geld op deze manier :D
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Re: aandrijfas justy bj '92 ecvt

Bericht door erichendri »

Invetten en slof ( :lol: ) weer vastzetten kan nooit geen kwaad om te proberen.

Eric
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: Re: aandrijfas justy bj '92 ecvt

Bericht door ferluci »

ingevet en de slof er weer op gezet. kraken is vele malen minder geworden maar niet weg.
andere aandrijfas mss?
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: Re: aandrijfas justy bj '92 ecvt

Bericht door ferluci »

APK is geweest.
De justy is er weer door en mag weer een jaar rijden. wordt dan 25 jaar rijdend oud.
Knappe prestatie voor transmissie en motortje.
Eigen monteur heeft de hoes (slof) van de aandrijfas af gehaald en even flink wat vet erin gekwat, glijd weer als piet in griet. :lol:
Bleek het ophangpunt van de stabilisatie stang ook nog eens gebroken te zijn, vandaar het nare rammelen bij oneffenheden op de weg en op de klinkertjes.
Ook gefikst en oke bevonden.
Vrouw weer blij en ik ook.
knappe wagentjes hoor die Subaru's
Plaats reactie