Nou heb ik gelezen dat iemand een centerdiff van een XT6 in een Legacybak heeft gebouwd.
Daarmee dus ook de XT6 'diff-lock' functie in de Legacy bak geintegreerd.
Vraag is: zijn de centerdiff's van de Leone/XT serie even groot/sterk als de Legacy/EJ serie?
Ik heb zelf nl. nog een full-time AWD XT bak met diff lock liggen, het is een idee om center diff in de Legacy turbo bak te bouwen...
Bram
Uitwisselbaarheid (center)differentielen
Uitwisselbaarheid (center)differentielen
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Uitwisselbaarheid (center)differentielen
De transfer case moet in zijn geheel overzetbaar zijn.
Re: Uitwisselbaarheid (center)differentielen
Tof, dan zou ik dus ook de pre-DCCD diff lock optie in de XT kunnen bouwen!Marnix schreef:De transfer case moet in zijn geheel overzetbaar zijn.
Ga ik eens naar kijken binnenkort.
Qua sterkte moet zo'n XT center diff het aankunnen? Weet jij zo uit je hoofd of die ong. even 'zwaar' zijn uitgevoerd? Niet echt wetenschappelijk allemaal, maar ja.
Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Uitwisselbaarheid (center)differentielen
Uitproberen! De EJ-serie bak is een doorontwikkeling van de EA-serie met volgens mij alleen een ander bakhuis i.v.m. andere aansluiting naar de motor. De rest is ook qua dimensionering en sterkte hetzelfde. Alleen de dual/range bakken zijn wat zwakker i.v.m. de extra overbrenging op de ingaande as.