Uitwisselbaarheid (center)differentielen

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Uitwisselbaarheid (center)differentielen

Bericht door Bram_R »

Nou heb ik gelezen dat iemand een centerdiff van een XT6 in een Legacybak heeft gebouwd.
Daarmee dus ook de XT6 'diff-lock' functie in de Legacy bak geintegreerd.

Vraag is: zijn de centerdiff's van de Leone/XT serie even groot/sterk als de Legacy/EJ serie?

Ik heb zelf nl. nog een full-time AWD XT bak met diff lock liggen, het is een idee om center diff in de Legacy turbo bak te bouwen...

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Uitwisselbaarheid (center)differentielen

Bericht door LeoneTurbo »

De transfer case moet in zijn geheel overzetbaar zijn.
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Uitwisselbaarheid (center)differentielen

Bericht door Bram_R »

Marnix schreef:De transfer case moet in zijn geheel overzetbaar zijn.
Tof, dan zou ik dus ook de pre-DCCD diff lock optie in de XT kunnen bouwen!
Ga ik eens naar kijken binnenkort.

Qua sterkte moet zo'n XT center diff het aankunnen? Weet jij zo uit je hoofd of die ong. even 'zwaar' zijn uitgevoerd? Niet echt wetenschappelijk allemaal, maar ja.

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Uitwisselbaarheid (center)differentielen

Bericht door LeoneTurbo »

Uitproberen! De EJ-serie bak is een doorontwikkeling van de EA-serie met volgens mij alleen een ander bakhuis i.v.m. andere aansluiting naar de motor. De rest is ook qua dimensionering en sterkte hetzelfde. Alleen de dual/range bakken zijn wat zwakker i.v.m. de extra overbrenging op de ingaande as.
Plaats reactie