Geluid bij decceleratie en hogere snelheid

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Plaats reactie
A-class
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2014 18:46

Geluid bij decceleratie en hogere snelheid

Bericht door A-class »

Ik heb drie problemen met mijn Impreza:
1. Als ik op de motor afrem, dan hoor ik een verschrikkelijk geluid. Het lijkt van het middendiff/de versnellingsbak te komen. (Ben nog niet onder de auto geweest, dus weet even niet hoe het mechanisch gezien in elkaar steekt).
Bij accelereren hoor ik het niet. Wellicht dat er wel een geluid is, maar dat zou worden overstemd door de motor.
2. Op de snelweg (>80km/h) hoor ik een soort gesis, in een ritme. Maar het heeft niks met de inlaat(/turbodruk) te maken.
Wel is het geluid direct weg als ik de handrem een beetje aantrek (niet janken, ik zit niet te stunten in het verkeer).
3. Na een tijdje op de snelweg begint er op de achteras (lijkt meer van links te komen) iets enorm te schreeuwen/piepen.
Misschien dat het iets met de rem te maken heeft, want het geluid blijft even weg als de handrem is aangeraakt.

Komt iemand deze problemen bekend voor? Ik ga morgen de garage in om er een dagje onder te gaan liggen en eens te zien of ik ergens achter kan komen. Ik hoop dat jullie me alvast een beetje op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Groeten,
Sam
A-class
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2014 18:46

Re: Geluid bij decceleratie en hogere snelheid

Bericht door A-class »

Service manual omschrijft mijn het probleem met afremmen op de motor wel ok...
Dus; een hoop werk aan de winkel, denken jullie niet?
Bijlagen
...
...
Plaats reactie