Hellingrem kleeft

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Hellingrem kleeft

Bericht door RJS »

Van het ene op het andere moment kleeft mijn hellingrem. Bij stilstand geen beweging in te krijgen. Ik moet echt gasgeven om los te komen. In de vrijstand laat de rem direct los, dus volgens mij zit er niks vast. Ik heb begrepen dat je zo'n ding kunt afstellen. Is dat zelf te doen en zo ja: hoe dan...
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Hellingrem kleeft

Bericht door RJS »

Waarschijnlijk gelukt met behulp van dit topic op een naburig forum:

http://www.subaru-youngtimers.com/forum ... der#p80383

Hop niet dat ik nu iets vreselijks heb gedaan, met deze link. :mrgreen: Aan de andere kant, misschien overkomt het meer mensen en dan is het makkelijk zoeken, ook dit forum.

Het viel me trouwens op dat de kabel al vrij los hing. Ik heb een en ander nog wat losser gezet en het even geprobeerd (onze straat ligt op een heuvelflank) op de parkeerplaats. Het leek toen weer goed te werken. Heb nu even geen tijd voor een proefrit. Ik laat het nog weten of het echt gelukt is...
petwr
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:43

Re: Hellingrem kleeft

Bericht door petwr »

ik heb 'm ook moeten stellen, het ding verloopt af en toe. blijft een geweldige vinding. zeker als binnenkort de bergachtige vakantie wegen zich aankondigen.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Hellingrem kleeft

Bericht door RJS »

Hé Petur, volgens mij was dat jouw topic op 'dat andere forum'. Viel het jou ook op dat de kabel al behoorlijk los was? Of stond ie bij jou te strak.
petwr
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:43

Re: Hellingrem kleeft

Bericht door petwr »

ik heb 'm iets losser moeten draaien. hij stond wel redelijk strak. nu werkt hij weer als een zonnetje.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Hellingrem kleeft

Bericht door RJS »

Mmm. Bij mij is ie al behoorlijk los. Toch kleeft ie nu en dan. maar misschien komt dat ook omdat de koppeling niet ver genoeg ontkoppelt.
Plaats reactie