Ik was net eens aan het kijken naar de nieuwe zesbak van de Impreza diesel. Interessant als je 300+ wilt rijden
MY08/09 WRX STI
1. 3.636
2. 2.235
3. 1.590
4. 1.137
5. 0.891
6. 0.707
Eindreductie: 3.900
MY09 Diesel 6-bak
1. 3.454
2. 1.750
3. 1.062
4. 0.785
5. 0.634
6. 0.557
Eindreductie: 3.900
Zal deze week de specs van de diesel 5-bak ook eens zoeken.
Zou de diesel nu ook een R180 diff hebben?
En wat is de dropgear van de huidige bakken? 1.0 of 1.1?
Bij een dropgear van 1.0 kan ik zo'n diff gebruiken op mn 2.2... (mits de diesel een R160 diff heeft)
Versnellingsbak alternatieven
Versnellingsbak alternatieven
"I feel Legacy"
Re: Versnellingsbak alternatieven
Kun je uitleggen wat daar interessant aan is ?
Is die even sterk dan?
Is die even sterk dan?
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Versnellingsbak alternatieven
Diesel zesbak heeft niets van doen met de STI zesbak, die van de Diesel is een stuk minder zwaar. Misschien past-ie ook niet eens op de bevestigingspunten van de benzinemotor Maar als jij dat stukje research nou eens gaat doen
Re: Versnellingsbak alternatieven
Gezien het koppel van een diesel leek een dieselbak me toch wel interessant.
Gemakshalve ging ik er vanuit dat de bevestigingen gelijk zouden zijn... Wel zo in de traditie van Subaru!
Maar ik begrijp dus dat de diesel 6-bak zwakker is dan de STI bak. Dus geen optie voor de mensen die een 300-350 willen rijden.
----
Ik kwam hierop, omdat ik ooit eens gehoord heb dat de diehard Golf tuners regelmatig de 6-bakken van een TDI'tje op een ouder type Golfje schroefden om zo een theoretische top van 300+ te krijgen
Langleve het maximum toerental van benzinemotoren
Gemakshalve ging ik er vanuit dat de bevestigingen gelijk zouden zijn... Wel zo in de traditie van Subaru!
Maar ik begrijp dus dat de diesel 6-bak zwakker is dan de STI bak. Dus geen optie voor de mensen die een 300-350 willen rijden.
----
Ik kwam hierop, omdat ik ooit eens gehoord heb dat de diehard Golf tuners regelmatig de 6-bakken van een TDI'tje op een ouder type Golfje schroefden om zo een theoretische top van 300+ te krijgen
Langleve het maximum toerental van benzinemotoren
"I feel Legacy"