LI remmen!
- justyfever
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02
LI remmen!
Hallo allemaal!
Ik wil de remmen van de LI graag weer in orde maken zodat ik haar ter zijner tijd te keuren kan aanbieden.
Maar nu zou ik graag weten wat ik allemaal nodig heb om de remmen weer gangbaar te maken
(15 jaar zijn ze niet gebruikt)
Groeten, Ricardo
Ik wil de remmen van de LI graag weer in orde maken zodat ik haar ter zijner tijd te keuren kan aanbieden.
Maar nu zou ik graag weten wat ik allemaal nodig heb om de remmen weer gangbaar te maken
(15 jaar zijn ze niet gebruikt)
Groeten, Ricardo
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Re: LI remmen!
Ik zou ze eerst maar eens uit elkaar gaan halen.justyfever schreef:Hallo allemaal!
Ik wil de remmen van de LI graag weer in orde maken zodat ik haar ter zijner tijd te keuren kan aanbieden.
Maar nu zou ik graag weten wat ik allemaal nodig heb om de remmen weer gangbaar te maken
(15 jaar zijn ze niet gebruikt)
Groeten, Ricardo
Zijn de zuigers niet verroest of geput, alles netjes schoonmaken en opbouwen met een revisie-setje.
Anders ook nieuwe remzuigers bestellen en boringen netjes maken (honen) of op zoek naar betere exemplaren als die te vinden zijn.
bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
- justyfever
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02
Re: LI remmen!
Okee chef! Dat ga ik dit (of volgend) weekend doen dan.
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Re: LI remmen!
he Ricardo,justyfever schreef:Okee chef! Dat ga ik dit (of volgend) weekend doen dan.
Om ook optisch straks alles weer een beetje tiptop te hebben, ik heb toen ik alles uit elkaar had liggen, alles (de buitenkant) heel goed schoongekregen met een staalborstel op een boormachine. En natuurlijk goed ontvetten met remmenreiniger enzo.
Daarna alles geverfd met van die remmenlak van MoTip. Niet die spuitbussen nemen, dat hecht niet zo goed, maar die tweecomponenten lak die je moet schilderen, werkte echt super. Staat in mijn topic nog wel een detail van.
Overigens werkt Hammerite ook nog wel aardig. Hiermee heb ik toen de remmen van mijn MB gedaan.
Nog een tip, zorg dat je bij montage ook een tube van dat remmenvet heb. Bij de meeste automaterialen zaken hebben ze een blauwe tube van ATE. Hiermee boringen, zuigers, rubbers een beetje invetten, voorkomt vastzitten op lange termijn.
Ook gelijk remslangen controleren of ze niet zijn uitgedroogd en nieuwe koperen ringen monteren bij montage van remleidingen (banjo-aansluitingen).
Dan natuurlijk afvullen met verse remvloeistof en goed ontluchten. Dan heb je er voor langere tijd geen omkijken meer naar.
succes ermee,
Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
- justyfever
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02
Re: LI remmen!
Bedankt voor de extra tips
Zou ik de remklauwen ook elektrisch kunnen ontroesten?
Ik heb daar sinds kort een opstelling voor en dat werkt erg goed!
Zou ik de remklauwen ook elektrisch kunnen ontroesten?
Ik heb daar sinds kort een opstelling voor en dat werkt erg goed!
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Re: LI remmen!
Weet ik niet, hoe werkt zoiets dan? Wat wel een heel goede methode is, is ze met zo'n ultrasoon badje reinigen.justyfever schreef:Bedankt voor de extra tips
Zou ik de remklauwen ook elektrisch kunnen ontroesten?
Ik heb daar sinds kort een opstelling voor en dat werkt erg goed!
Op een dag heb ik nog wel eens zo'n ding.
Heb ik destijds laten doen bij de remmen van mijn Suzuki, dat ging echt super, maar was wel wat prijzig.
Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
- justyfever
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02
Re: LI remmen!
Haha daar heb ik vrienden voor
Simpel gezegd hang je het voorwerp aan de negatieve pool van een stroombron en een stuk staal gebruik je als anode.
Dit geheel (op de stroombron na dan ) dompel je onder in een geleidend medium (water met soda in mijn geval)
Hierdoor word het chemische proces van het roesten omgedraaid waardoor de roest aan de anode komt en het voorwerp roestvrij wordt
Simpel gezegd hang je het voorwerp aan de negatieve pool van een stroombron en een stuk staal gebruik je als anode.
Dit geheel (op de stroombron na dan ) dompel je onder in een geleidend medium (water met soda in mijn geval)
Hierdoor word het chemische proces van het roesten omgedraaid waardoor de roest aan de anode komt en het voorwerp roestvrij wordt
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Re: LI remmen!
Hou me op de hoogte, Ricardo. Ik moet zelf ook eens naar de remmen kijken, zie je......
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
- justyfever
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02
Re: LI remmen!
Ik heb vanmorgen de eerste voorbereidingen getroffen.
Althans, ik heb de remklauw van een Justy gedomonteerd om te kijken of dat goed ging.
Nou...
Dat was een eitje. Zodra ik tijd heb begin ik aan de Leone.
In mijn achterhoofd blijft een stemmetje zeggen dat de remzuigers van de Leone er in zitten geschroefd,
ik geloof dat ik dat eens op USMB heb gelezen. Klopt dit?
Althans, ik heb de remklauw van een Justy gedomonteerd om te kijken of dat goed ging.
Nou...
Dat was een eitje. Zodra ik tijd heb begin ik aan de Leone.
In mijn achterhoofd blijft een stemmetje zeggen dat de remzuigers van de Leone er in zitten geschroefd,
ik geloof dat ik dat eens op USMB heb gelezen. Klopt dit?
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: LI remmen!
Ja, je moet ze eruit draaien.
- justyfever
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02
Re: LI remmen!
Het ziet er allemaal nog tiptop uit!
Dus, revisiesetje er in, externe rubbers vervangen (mits die niet bij de set inzitten?) en weer opbouwen?
Groeten!
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Re: LI remmen!
Dat ziet er inderdaad goed uit.justyfever schreef:
Ik had net zo goed de remolie kunnen verversen en hem te keuren aan kunnen bieden
Het ziet er allemaal nog tiptop uit!
Dus, revisiesetje er in, externe rubbers vervangen (mits die niet bij de set inzitten?) en weer opbouwen?
Groeten!
Toch even moeite nemen om te ontroesten en in de verf te zetten toch, maakt het even helemaal af!
Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
- justyfever
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02
Re: LI remmen!
Ja natuurlijk word alles ook eerst weer even netjes gemaakt voordat ik het weer terug plaats
Alleen zag ik gisteravond nadat ik m'n remzuiger schoon had gemaakt dat hij toch niet zo mooi was dan dat ik vermoedde.. Ruwweg rondom zit een baan roest. (ingevreten in de zuiger, de roest ligt er niet op)
Nu ben ik niet zo'n (lees: totaal geen) expert op het gebied van remmen, dus ik weet niet of dit nog bruikbaar is of niet.
Wie weet dit wel?
Alleen zag ik gisteravond nadat ik m'n remzuiger schoon had gemaakt dat hij toch niet zo mooi was dan dat ik vermoedde.. Ruwweg rondom zit een baan roest. (ingevreten in de zuiger, de roest ligt er niet op)
Nu ben ik niet zo'n (lees: totaal geen) expert op het gebied van remmen, dus ik weet niet of dit nog bruikbaar is of niet.
Wie weet dit wel?
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Re: LI remmen!
Lijkt me het beste om te vervangen.
't zijn toch je remmen.
't zijn toch je remmen.
Re: LI remmen!
Als de roestrand nou tegen de buitenzijde had gezeten, had ik m (voorlopig)nog wel teruggeplaatst. Dan zou er nog voldoende draagvlak overblijven zonder kans op "kantelen". Vooropgesteld dat er gereden moet worden EN op zoek gegaan wordt naar nieuw.
Een echte dare-devil,dus
Een echte dare-devil,dus
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Re: LI remmen!
IDD geen risico, wegmikken en nieuwe er op.