Tips gevraagd dorpel Forester

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B.A.
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 okt 2015 14:30

Tips gevraagd dorpel Forester

Bericht door B.A. »

Hallo iedereen,

Ik noemde al het één en ander in mijn voorstel topic, maar hier de daadwerkelijke kwestie:

Bij het demonteren van wat kunstof delen na aanschaf van mijn (Januari 1998) Forester kwam ik er achter dat er een schade nogal knullig is gerepareerd. Nu heb ik een paar vragen:

Het is rechtsachter, vlak voor het achterwiel. Onder het portier rechtsachter. Het portier vertoont geen roest.

Hoe erg is de schade volgens jullie oog? Vanavond ga ik prikken om te kijken hoe ver de rot reikt.

Is deze dorpel hetzelfde als de Impreza aangezien het chassis vergelijkbaar is?

Hoe kan ik aan zo'n dorpel stuk komen en wat kost het me? 1 bedrijf vroeg 1200 euro voor een gebruikte dorpel :o Belachelijk!

Is het verstandiger om zelf plaatwerk te maken op maat en dit met lapjes er op te lassen?

Ik heb dit soort reparaties nooit gedaan, dus ik moet mij hier in nog verdiepen/introduceren :)

En na de reparatie, waarmee kan ik de dorpels inspuiten zodat ze niet weer vanuit de binnenzijde gaan rotten? Ik wil de auto langere tijd houden en gebruiken.

Doen jullie dit met Wax, Tectyl, of ML? Ik heb er momenteel er ML tectyle ingedaan zodat het niet erger wordt de komende weken gedurende dagelijks gebruik.
En spuiten jullie er eerst primer op voorzover dat kan?

En is het handig om gaatjes in de bovenzijde van het kunstof opzetstuk te boren, zodat condens weer kan verdwijnen?

Als iemand interesse heeft om dit tegen een vergoeding te repareren mag zich melden. Het hoeft niet super mooi te worden, als het maar 10 jaar goed blijft.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hartelijk dank voor eventuele tips/ervaringen!
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Tips gevraagd dorpel Forester

Bericht door quikfit »

Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Tips gevraagd dorpel Forester

Bericht door erichendri »

Dat gedeelte van de dorpel kun je gewoon bij de dealer kopen.
Inspuiten doe ik met zwarte tectyl, degene die niet overspuitbaar is.
Weet niet of ik het goede bouwjaar heb geselecteerd maar hier heb je een voorbeeld.
http://opposedforces.com/parts/forester ... tration_2/


Eric
Gebruikersavatar
B.A.
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 okt 2015 14:30

Re: Tips gevraagd dorpel Forester

Bericht door B.A. »

Mensen bedankt voor jullie vriendelijke reacties :okeee:

Ik heb inmiddels via Deijne een sloop-dorpel besteld, deze gaan ze er uitslijpen voor me.

Tijdens montage van mijn nieuwe uitlaatsysteem kon ik even goed controleren of de rot verder in mijn carrosserie getrokken was, maar dit is voorzover gelukkig niet het geval!

Ik laat jullie binnenkort foto's zien van de reparative, misschien kunnen nieuwe forumleden hier in de toekomst wat van leren (ik ook overigens) ;)
Gebruikersavatar
FrieseForester
Berichten: 153
Lid geworden op: 04 okt 2015 20:38

Re: Tips gevraagd dorpel Forester

Bericht door FrieseForester »

Succes met de klus. Ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet.
Plaats reactie