van trommels naar schijven achter Forester
van trommels naar schijven achter Forester
hoi allemaal
heb diverse topics gelezen over het wisselen van trommels naar blokken.
Eerlijkheidshalve ziet er ongelooflijk makkelijk uit en met een paar uur werk heb je beide zijden vervangen.
Maar nu het volgende.
Ik kan een Impreza WRX setje overnemen, de impreza is van 1999 en heeft 5x100 als steek.
Nu zit ik alleen nog met de parkeerrem..
Heeft iemand dit al een keer gedaan en heeft iemand hier tips?
heb diverse topics gelezen over het wisselen van trommels naar blokken.
Eerlijkheidshalve ziet er ongelooflijk makkelijk uit en met een paar uur werk heb je beide zijden vervangen.
Maar nu het volgende.
Ik kan een Impreza WRX setje overnemen, de impreza is van 1999 en heeft 5x100 als steek.
Nu zit ik alleen nog met de parkeerrem..
Heeft iemand dit al een keer gedaan en heeft iemand hier tips?
Re: van trommels naar schijven achter Forester
Heb hier wel wat info, Maar kom er niet echt lekker mee uit de voeten.
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1265631
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1265631
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: van trommels naar schijven achter Forester
Bekijk jouw fussee set en die van de WRX ook goed.
Dan wijst het zich wel vanzelf denk ik.
Zijn de handremkabels niet anders.
Maar waarom schijven opbouwen??
Vergeet niet dat je draagarmen verschrikkelijk vast kunnen zitten.
Controleer dat eerst maar eens voordat je die set aanschaft.
Eric
Dan wijst het zich wel vanzelf denk ik.
Zijn de handremkabels niet anders.
Maar waarom schijven opbouwen??
Vergeet niet dat je draagarmen verschrikkelijk vast kunnen zitten.
Controleer dat eerst maar eens voordat je die set aanschaft.
Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 19 aug 2014 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: van trommels naar schijven achter Forester
Ik wilde dit ook doen, maar zie ervan af omdat de auto prima remt.
Re: van trommels naar schijven achter Forester
Dit wilde ik ook, maar omdat mijn auto zo ook goed remt laat ik het maar zo. De ABS grijpt toch wel eerder in. Ik heb navraag gedaan naar een ombouw maar dan moet de hele boel tot de hoofdremcilinder aan toe vervangen worden. Met nieuwe onderdelen is dit veel te duur, dus als iemand nog wat weet dan hou ik me aanbevolen.
Mark, vergeet niet dat de schijfremmen achter ook twee trommeltjes voor de handrem hebben. Die moet je verbinden met de handremkabel.
Mark, vergeet niet dat de schijfremmen achter ook twee trommeltjes voor de handrem hebben. Die moet je verbinden met de handremkabel.
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Re: van trommels naar schijven achter Forester
Nieuwe hoofdremcilinder? Wie heeft je die kolder wijs gemaakt?
Ombouw is inderdaad meer voor de looks dan voor het remmen, althans zolang je er geen race rijstijl op nahoud.
Ombouw is inderdaad meer voor de looks dan voor het remmen, althans zolang je er geen race rijstijl op nahoud.
"I feel Legacy"
Re: van trommels naar schijven achter Forester
Wie mij die kolder heeft wijs gemaakt? Een ervaren specialist. Maar hij ging uit van een complete schijfremmenset van een Forester XT. Die hebben grotere schijven en klauwen wat meer capaciteit vraagt van de hoofdremcilinder. Of zijn alle hoofdremcilinders soms hetzelfde?
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Re: van trommels naar schijven achter Forester
Nee, ze zijn niet allemaal hetzelfde. Maar een ervaren specialist wil vaak meer vervangen dan nodig is.
Half Subaru rijdend Nederland heeft reeds diverse aanpassingen gedaan aan het remsysteem, waarbij het zelden nodig is om de hoofdremcilinder te vervangen. Een Forester XT heeft nu niet van die enorme remklauwen dat het me nodig lijkt.
Van de conversies die vooralsnog gedaan zijn (trommels naar schijven achter) heeft volgens mij niemand de hoofdremcilinder vervangen.
Maar ach, zelfs als je die wel zou willen vervangen... Zo spannend is dat nu ook weer niet.
Ik ken nog een "specialist" die mensen wijsmaakte dat ea. niet uitwisselbaar was. Nu zijn we enige tijd verder en biedt meneer de specialist zelf de conversiesets aan!
Half Subaru rijdend Nederland heeft reeds diverse aanpassingen gedaan aan het remsysteem, waarbij het zelden nodig is om de hoofdremcilinder te vervangen. Een Forester XT heeft nu niet van die enorme remklauwen dat het me nodig lijkt.
Van de conversies die vooralsnog gedaan zijn (trommels naar schijven achter) heeft volgens mij niemand de hoofdremcilinder vervangen.
Maar ach, zelfs als je die wel zou willen vervangen... Zo spannend is dat nu ook weer niet.
Ik ken nog een "specialist" die mensen wijsmaakte dat ea. niet uitwisselbaar was. Nu zijn we enige tijd verder en biedt meneer de specialist zelf de conversiesets aan!
"I feel Legacy"
Re: van trommels naar schijven achter Forester
Nou ik heb gevonden hoe je het doen kan:
http://www.rs25.com/forums/f105/t144728 ... rsion.html
Je kan het gewoon uitwisselen. Geen probleem.
Je moet de volledige hub nemen van een 4WD, dit kan van een Impreza. Maar als je een XT vind kan dit ook. Enige waar je op moet letten is dat alles gangbaar is en dat het 5x100 is!
En je hoofdremcilinder vervangen is echt niet nodig hoor, je achterremmen werken zeker met een veer? LOL
Je moet juist de slang overnemen van de set die je eraf haalt of een nieuwe slang nemen.
De grootste klus is de handremkabel vervangen!
Ik ga toch eens kijken of ik dit kan fixen want het remt als spongebob. En bijna 1,5 ton SUV met een redelijk vermogen mag ook wel optijd stil staan.
Nou zijn de voorschijven ook wel gegroefd door vervuiling. Wellicht dat het beter gaat als ik de nieuwe set erop plaats.
Voor het geval dat een blogpost of fora wel eens wil verdwijnen: Heb ik alles van hem gekopieerd!
https://www.dropbox.com/s/p2udvo1y5qhb0 ... n.pdf?dl=0
Ik heb er een PDF van gemaakt.
Nog meer info:
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1311540
http://www.rs25.com/forums/f105/t144728 ... rsion.html
Je kan het gewoon uitwisselen. Geen probleem.
Je moet de volledige hub nemen van een 4WD, dit kan van een Impreza. Maar als je een XT vind kan dit ook. Enige waar je op moet letten is dat alles gangbaar is en dat het 5x100 is!
En je hoofdremcilinder vervangen is echt niet nodig hoor, je achterremmen werken zeker met een veer? LOL
Je moet juist de slang overnemen van de set die je eraf haalt of een nieuwe slang nemen.
De grootste klus is de handremkabel vervangen!
Ik ga toch eens kijken of ik dit kan fixen want het remt als spongebob. En bijna 1,5 ton SUV met een redelijk vermogen mag ook wel optijd stil staan.
Nou zijn de voorschijven ook wel gegroefd door vervuiling. Wellicht dat het beter gaat als ik de nieuwe set erop plaats.
Voor het geval dat een blogpost of fora wel eens wil verdwijnen: Heb ik alles van hem gekopieerd!
https://www.dropbox.com/s/p2udvo1y5qhb0 ... n.pdf?dl=0
Ik heb er een PDF van gemaakt.
Nog meer info:
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1311540
Laatst gewijzigd door Mark op 31 aug 2014 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: van trommels naar schijven achter Forester
OK we weten het nog niet, ik heb me aangemeld bij NASIOC.
Deze mannen zijn nog enthousiaster over Subaru dan de gemiddelde Nederlander.
Ik laat de uitkomst hier ook weten. Die deel ik met jullie.
Deze mannen zijn nog enthousiaster over Subaru dan de gemiddelde Nederlander.
Ik laat de uitkomst hier ook weten. Die deel ik met jullie.