LPG en klepstelmechanisme

Motoren, injectiesystemen etc.
Bartv70
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jun 2012 20:47

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door Bartv70 »

Het Forum zou best wel eens de oplossing in zich kunnen hebben :) :) , nu er een aantal mensen met vergelijkbare problemen heeft
gereageerd zelf eens in Goolge gedoken....op Autoweek-forum, veel Duitse forums/sites kom je het probleem van defecte injectoren
veelvuldig tegen (Teleflex LPG installatie).
Misschien kan de dealer (Kien Velp) het probleem niet vinden, ze zijn pas 5 jaar Subaru dealer, maar gezien de kosten van reparatie
zou het ook kunnen zijn dat ze het probleem niet willen vinden...ik ben nogal sceptisch ingesteld.
Morgen gaan onze vrienden voor een week op vakantie en na terugkomst, zullen we de dealer eens confronteren met deze mogelijke oplossing.
Iedereen bedankt voor de bijdrage's tot nu toe
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door Louis »

Even een aanvulling ;)
Mijn oude installatie was een AG/Teleflex.
Daar komt bij dat de meeste autodealers niet altijd voldoende kennis en kunde hebben om aan lpg installaties te werken, dus besteden ze dat uit aan een lpg specialist. De garage die mijn auto onderhoudt begint er niet eens aan en zal je door verwijzen.
Wat je vriend kan doen is de dealer voorstellen om de auto bij een lpg specialist te brengen, alle lpg problemen op te lossen en zien of de kosten nog binnen de garantie vallen.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Bartv70
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jun 2012 20:47

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door Bartv70 »

Nemen we mee, dank je wel
Bartv70
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jun 2012 20:47

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door Bartv70 »

Vandaag zelf stukje (20 km) met de auto gereden, op LPG loopt ie idd iets minder constant stationair (beetje pendelen)
maar de auto is me niet afgeslagen, mss is het probleem dan toch getackeled door de dealer..na een retourtje Bretangne weten we meer.
Wel hoorde ik bij een scherpe rechterbocht 9B-weg) een tokkelend/ ratelend geluid linksvoor...lager? aandrijfas?(moet die los bij het demonteren van
de motor ivm kleppen stellen) of een homokineet.
Met heeeeeeel veeeeeel moeite een setje dakdragers(voetje was het probleem)...uren rond gebeld en uiteindelijk op 10km afstand gevonden!!!! Dealers konden
, op zaterdag, niet leveren??
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door Verzamelaar »

Bartv70 schreef:aandrijfas?(moet die los bij het demonteren van
de motor ivm kleppen stellen) of een homokineet.
Nee.
Gewoon omdat het kan.
Bartv70
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jun 2012 20:47

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door Bartv70 »

En weer even terug komen op het "afslaan" probleem op LPG.
De garantie is nu verlopen en ze (garage) hebben ten einde raad
de verstuivers vervangen (of de gasinstallatie...dat weet ik nog niet).
Dit was 1 v/d eerste dingen die werd aangedragen op het forum......en ja, het probleem is nu verholpen.
Waarom heeft een erkend dealer daar 5,5 maanden voor nodig, terwijl mensen hier op afstand de juiste diagnose
al gesteld hadden......onkunde of onwil?
Belangrijkste is dat de auto eindelijk doet wat die moet doen.
Pollux
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 feb 2015 17:43

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door Pollux »

Twee weken terug ook bij een lpg specialist geweest, Postma, Damwoude. Had de temperatuursensor van de gasinstallatie stuk. Dit bedrijf deed veel voor vd Ploeg uit Kollumerzwaag. Mijn auto bleek de nieuwe injectoren al te hebben :D Monteur vertelde dat de oude beter liepen maar snel kapot gingen, de nieuwe blijven beter heel maar hebben nooit echt lekker samengewerkt met de software...... Als de temperatuursensor op de verdamper kapot is kan de motor ook erg beroerd stationair lopen, het mengsel wordt dan verkeerd berekend.
Overigens kun je zien of de motor geschikt is voor lpg. Op het typeplaatje van de auto aan de bestuurderskant staat dan in het motornummer een F, dan heeft de motor geharde klepzittingen.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door erichendri »

Dealers lezen waarschijnlijk het forum niet.

Eric
Bartv70
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jun 2012 20:47

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door Bartv70 »

Zou kunnen, maar het is wel triest dit te moeten constateren
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door Mr.Q »

Pollux schreef:Twee weken terug ook bij een lpg specialist geweest, Postma, Damwoude. Had de temperatuursensor van de gasinstallatie stuk. Dit bedrijf deed veel voor vd Ploeg uit Kollumerzwaag. Mijn auto bleek de nieuwe injectoren al te hebben :D Monteur vertelde dat de oude beter liepen maar snel kapot gingen, de nieuwe blijven beter heel maar hebben nooit echt lekker samengewerkt met de software...... Als de temperatuursensor op de verdamper kapot is kan de motor ook erg beroerd stationair lopen, het mengsel wordt dan verkeerd berekend.
Overigens kun je zien of de motor geschikt is voor lpg. Op het typeplaatje van de auto aan de bestuurderskant staat dan in het motornummer een F, dan heeft de motor geharde klepzittingen.
Ik had voor m'n Leg 2.0R 2007 ook een nieuwe injectorenset gehad, maar hier nooit problemen mee gehad.
Met deze nieuwe set meer dan 100k mee gereden en hij rijd nu nog in Zeeland.

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door erichendri »

Probleem is dat een subaru haast niet stuk gaat.
Was bij mazda ook het geval.
Meeste problemen ontstaan door achteraf ingebouwde dingen.
Alarm, daken, lpg… etc.

Eric
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door Mr.Q »

Ik bespaar met G3 meer dan 1100 euro/jaar bij 24000km/jr (Break-even-point bij 12000km/jr)
Afbeelding
Hierbij is ook meegenomen dat de Out door de LPG (helaas) in een klasse hogere wegenbelastingsgroep terecht komt. Ook het meerverbruik van max. 20% van LPG tov. Benzine is meegenomen.

De Prins G3 installatie heeft mij 2250 Euro gekost, dus die heb ik er in 2jaar weer uit.
Er zit ook een Valve Care-systeem in. Hierdoor hoop ik geen extra klepstelgedoe te hebben.

Met de beparing kan ik me wel wat extra LPG-onderhoud veroorloven.
Ik rij al meer dan 20 jaar met LPG en ben gemiddeld niet meer dan 150 euro/jr aan extra LPG-onderhoud kwijt.

Greetz, Q

PS. De excel-berekening kan ik voor liefhebbers evt. opsturen.
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Plaats reactie