Pendelen bij stationair draaien
Re: Pendelen bij stationair draaien
Dit topic kan gesloten worden
Re: Pendelen bij stationair draaien
Mag slotje op.
Re: Pendelen bij stationair draaien
Zo werkt dat niet bij technische topics. Deze blijven gewoon open voor mensen die ooit soortgelijke problemen zullen hebben.
"I feel Legacy"
Re: Pendelen bij stationair draaien
Het uitlezen kan nog makkelijker.
Als dit een SSM1 protocol auto is dan heb je ergens ter hoogte van je gaspedaal/rempedaal bediening 2 zwarte stekkertjes en 2 groene stekkertjes naast de stekker die lijkt op die van de OBDII aansluiting (maar is het niet).
Klik de 2 zwarte stekkertjes in elkaar en zet je auto alleen op contact en niet starten.
nu gaat je check engine lampje waarschijnlijk in een bepaald patroon knipperen.
Eerst een paar keer langzaam en dan een paar keer snel.
Dit is een code.
Er kunnen meerdere codes achter elkaar zitten.
Zal even proberen een plaatje bij te voegen van de stekkers die ik bedoel.
De locatie van de stekkers ben ik niet zeker van bij een forester.
Bij een Legacy en Impreza zit hij wel op deze plaats.
Je zegt dat je een foutmelding hebt na je ongevalletje met een doek die in het inlaat systeem is gezogen.
Ik vermoed dat je stationair regelklep nu niet goed werkt en waarschijnlijk vies is of een paar draadjes van de doek er in vast zitten.
Hierdoor kan hij niet goed regelen.
Groet René Hofstede
Evolution Speed Barn
Ps.
Er zitten ook 2 Word bestandjes bij over hoe het uitlezen werkt en een bestandje met foutcodes.
Als dit een SSM1 protocol auto is dan heb je ergens ter hoogte van je gaspedaal/rempedaal bediening 2 zwarte stekkertjes en 2 groene stekkertjes naast de stekker die lijkt op die van de OBDII aansluiting (maar is het niet).
Klik de 2 zwarte stekkertjes in elkaar en zet je auto alleen op contact en niet starten.
nu gaat je check engine lampje waarschijnlijk in een bepaald patroon knipperen.
Eerst een paar keer langzaam en dan een paar keer snel.
Dit is een code.
Er kunnen meerdere codes achter elkaar zitten.
Zal even proberen een plaatje bij te voegen van de stekkers die ik bedoel.
De locatie van de stekkers ben ik niet zeker van bij een forester.
Bij een Legacy en Impreza zit hij wel op deze plaats.
Je zegt dat je een foutmelding hebt na je ongevalletje met een doek die in het inlaat systeem is gezogen.
Ik vermoed dat je stationair regelklep nu niet goed werkt en waarschijnlijk vies is of een paar draadjes van de doek er in vast zitten.
Hierdoor kan hij niet goed regelen.
Groet René Hofstede
Evolution Speed Barn
Ps.
Er zitten ook 2 Word bestandjes bij over hoe het uitlezen werkt en een bestandje met foutcodes.
- Bijlagen
-
- Trouble Codes 1988 and later models with Multi-Point Fuel Injection (including Legacy).doc
- (30.5 KiB) 196 keer gedownload
-
- Zelf uitlezen van je ECU met behulp van het Check Engine Lampje.docx
- (208.98 KiB) 181 keer gedownload
Re: Pendelen bij stationair draaien
Oeps niet goed genoeg gelezen.
Dacht dat dit topic 1 pagina had.
Riet dus, en het probleem is al opgelost.
Sorry.
Dacht dat dit topic 1 pagina had.
Riet dus, en het probleem is al opgelost.
Sorry.