Hoi,
Ik heb een Forester op de sloop gekocht met een 2.0 DOHC turbo blok, standaard 170 PK volgens mij blok heeft al heel wat km gemaakt maar draait nog goed op benzine.
Nu heb ik nog 3 Impreza turbo blokken liggen waarvan 2 met lager schade aan de krukas maar de koppen zijn nog goed. Zou het wat zijn om de koppen te wisselen van een impreza blok naar het Forester blok ?
Wil wel gewoon de ECU en de kabelboom van de forester gaan gebruiken of zou dat niet gaan werken ?
Blok moet daarna in de Subabug
Forester "99 Turboblok andere koppen
Re: Forester "99 Turboblok andere koppen
Dat moet geen probleem zijn, alleen de nokkenassen verschillen .
Zou meteen even de klepspeling controleren!
Zou meteen even de klepspeling controleren!
Impreza GT Awd 2000
Forester 2.0 2002 LPG G3
Forester 2.0 S-Turbo 2000/ Sold
Nissan X-trail 2.5 2006/LPG G3
Legacy Outback H6 3.0 2001 / Sold
Forester 2.0 S-Turbo 2001 LPG G3 / Sold
Forester 2.0 2002 LPG G3
Forester 2.0 S-Turbo 2000/ Sold
Nissan X-trail 2.5 2006/LPG G3
Legacy Outback H6 3.0 2001 / Sold
Forester 2.0 S-Turbo 2001 LPG G3 / Sold
Re: Forester "99 Turboblok andere koppen
Maar zou ik er ook vermogen mee winnen of alleen een iets ander karakter van de motor ?
Heeft het zin om het te doen ?
Heeft het zin om het te doen ?
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04
Re: Forester "99 Turboblok andere koppen
De koppen zijn hetzelfde alleen de nokkenassen zijn anders omdat de Forester een veel kleinere turbo heeft.
Als je de standaard turbo van de Forester gaat gebruiken (en dat moet wel als je de originele ECU gebruikt tenzij je gaat mappen) dan verlies je zelfs vermogen met de Impreza nokkenassen.
Als je de standaard turbo van de Forester gaat gebruiken (en dat moet wel als je de originele ECU gebruikt tenzij je gaat mappen) dan verlies je zelfs vermogen met de Impreza nokkenassen.
Gewoon omdat het kan.
Re: Forester "99 Turboblok andere koppen
Ok duidelijk verhaal ga ik eerst het blok zo houden, Forester Ecu is dus wel te mappen ?