distributie en tuimelaars

Motoren, injectiesystemen etc.
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: distributie en tuimelaars

Bericht door skogvokter »

Neen, want zijn kleppen stonden goed.


Ik ben een snelle leerling en nu al specialist! :lol:
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: distributie en tuimelaars

Bericht door quikfit »

skogvokter schreef:Neen, want zijn kleppen stonden goed.

Ik ben een snelle leerling en nu al specialist! :lol:
:mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: distributie en tuimelaars

Bericht door erichendri »

Quikfit, geen kleppen gesteld en toch de motor eruit.
Moet haast wel voor 1300€, dus ruim 4 uur zinloos werk betaald.
Controleren klepspeling en distributie kan gewoon met de motor erin.
Ik was meen ik ±500€ kwijt voor de distributie.

Eric
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: distributie en tuimelaars

Bericht door quikfit »

FF hier een eind aan breien... ;) Omdat er een redelijke kans aanwezig was dat er kleppen gesteld moesten worden(geen idee of/wanneer dat ooit was gedaan) en ik dat door de dealer wilde laten doen heb ik gevraagd wat dat zou kosten.

Dit kreeg ik als antwoord op mijn vragen: Voor kleppen stellen gaan wij inderdaad eerst de spelling op meten,daarna wat nodig is bestellen,waterpomp ( 137,97) kunnen wij dan beoordelen of deze moet worden vervangen.Kosten dis-set incl. waterpomp 860,00 euro excl. Btw kleppen stellen als ze alle maal gesteld/vervangen kost dat aan onderdelen 614,64 euro excl.btw motor uit en weer inbouwen en klepstel platen is c.a. 680,00 euro excl. Btw.

Daarop heb ik ook besloten om de distributie te laten doen,het afstellen van de kleppen was na controle niet nodig.
Als er mensen zijn die problemen hebben met de prijzen van de dealer...dat is niet erg,dan ga je naar een ander toe en laat je desnoods imitatie onderdelen monteren.(niks mis mee)
Ik had er geen probleem mee om het te laten doen bij een Nederlandse dealer waar ik goede ervaringen mee heb,zeker gezien de prijzen die in Noorwegen het dubbele zijn en de dichtstbijzijnde dealer 80km verderop zit.

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: distributie en tuimelaars

Bericht door skogvokter »

Ik had er geen probleem mee om het te laten doen bij een Nederlandse dealer waar ik goede ervaringen mee heb,zeker gezien de prijzen die in Noorwegen het dubbele zijn en de dichtstbijzijnde dealer 80km verderop zit.
En hoewel ik zelden een garage van binnen zie, ik het een inmens bedrag vind wat je hebt moeten betalen, kan ik je keus heel goed begrijpen.
Ik ken jouw Nederlandse dealer niet, maar of het nou een garage, elektricien, loodgieter, klanteservice of wat anders is, ik ben niet tevreden over "norsk fagfolk".
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: distributie en tuimelaars

Bericht door sufos »

quikfit schreef:Is ook duizend €uro incl.Die 2 stabilisatorstangen kosten bijna niets.Bij mij zat er ook een kleine beurt bij.
Hebben ze originele onderdelen gebruikt? In 4 jaar tijd zijn de prijzen waarschijnlijk ook iets gestegen,plus het feit dat je voor het vernieuwen van de distr.set bij jouw type wat minder tijd nodig is,hetzelfde geld voor het controleren van de kleppen.(meer ruimte onder de kap bij jou type)

Het blijft een hoop geld maar 300€uro verschil vind ik niet schokkend. ;)

Gr. Quikfit :mrgreen:
Zo kan je alles wel relativeren, een kleine beurt kost op die manier ook bijna niets. Maar om precies te zijn kosten de stangen en een achterwisser samen €88. Dan wordt mijn prijs €683 ex en €826 incl BTW. Het verschil is zo geen €300 maar bijna €500, schokkend is het niet.....maar wel veel moet ik zeggen. Kleine beurt is ook geen €100
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: distributie en tuimelaars

Bericht door niksnut »

ff doorborduren op dit onderwerp . vriend zoekt een jonge forester op lpg zonder stelpotjes, dus waar het blok er niet uit hoeft voor kleppen te stellen.
heeft iemand een lijstje welke motoren dat niet meer hebben ?? gaat dus niet om de oudere SF en SG modellen met de enkele nokkenas. liefst auto van 2006 of later
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: distributie en tuimelaars

Bericht door SP-Boxer »

Heel simpel vanaf die leeftijd moet het blok er altijd uit. Dus of toch voor een SF/SG gaan, of kiezen voor duur klepstellen.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: distributie en tuimelaars

Bericht door erichendri »

125 pk is motor niet eruit voor kleppen stellen.
158 pk is motor wel eruit om kleppen te stellen.
Leuker kan subaru het niet maken, wel simpeler.

Eric
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: distributie en tuimelaars

Bericht door Mr.Q »

Of een Leg of Out met een 2.5 motorretje.

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: distributie en tuimelaars

Bericht door niksnut »

top mannen , bedankt voor de info.
Plaats reactie