Ik wilde vandaag eens mijn blow-off valve testen (origineel exemplaar zoals gemonteerd op Legacy I Turbo), maar er gebeurde niet zoveel.
Daarom wat advies nodig.
Met een handpompje heb ik zowel druk als vacuum op de aansluiting (die van het inlaatspruitstuk komt) gezet.
De doorgang van de blow-off valve bleef echter gesloten.
Ik heb 2 stuks getest, maar bij allebei gebeurde er niks.
Wat doe ik fout? Of zijn ze allebei stuk?
Foto's:
Partnummer blow-off valve:
Doorzichtige slangetje komt van mijn Mityvac handpompje. Tot 1,2 bar opgezet. Doorlaatrichting is aangegeven met de pijl:
Ongeacht de druk die ik erop zet, blijft de doorgang dus dicht:
Wie heeft hier ervaring mee?
gr. Bram
Hoe testen (standaard) Blow Off Valve
Hoe testen (standaard) Blow Off Valve
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Re: Hoe testen (standaard) Blow Off Valve
Het is me duidelijk geworden.
De beweegbare plunjer zit boven het gedeelte waar je tegenaan kijkt in de doorlaat.
Dus met het aansluiten van het handpompje en het erop zetten van de (onder)druk, zie je niets bewegen.
Met blazen merk je dus wel dat de doorlaat open en dicht gaat.
Met ca. 0,15bar vacuum gaat die open. Met 0,20bar geheel open (je kunt er doorheen blazen).
Onder de -0,10bar is die geheel dicht.
Opgelost
gr. Bram
De beweegbare plunjer zit boven het gedeelte waar je tegenaan kijkt in de doorlaat.
Dus met het aansluiten van het handpompje en het erop zetten van de (onder)druk, zie je niets bewegen.
Met blazen merk je dus wel dat de doorlaat open en dicht gaat.
Met ca. 0,15bar vacuum gaat die open. Met 0,20bar geheel open (je kunt er doorheen blazen).
Onder de -0,10bar is die geheel dicht.
Opgelost
gr. Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...