hoog toerental
hoog toerental
Ik heb dus een Subaru Vivio met als gebrek hij rijd niet harder dan 80 a 90km/h.
motor loopt erg netjes en er is al wel het eea aan vernieuwd qua verdeelkap ed.
Nu wil ik er zoizo eens nw bougies en luchtfilter inzetten, maar kan me niet voorstellen dat dit het euvel is.
Heeft mijn Vivio een katalizator? de auto is uit 1996. Ik heb wel eens van een verstopte kat gehoord dus ik zoek het eigenlijk in die hoek.
wat is jullie idee hierover? Ik zou graag willen weten hoe de prestaties zijn van een dergelijke auto.
motor loopt erg netjes en er is al wel het eea aan vernieuwd qua verdeelkap ed.
Nu wil ik er zoizo eens nw bougies en luchtfilter inzetten, maar kan me niet voorstellen dat dit het euvel is.
Heeft mijn Vivio een katalizator? de auto is uit 1996. Ik heb wel eens van een verstopte kat gehoord dus ik zoek het eigenlijk in die hoek.
wat is jullie idee hierover? Ik zou graag willen weten hoe de prestaties zijn van een dergelijke auto.
Laatst gewijzigd door stan_1 op 02 dec 2014 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: power verlies
Stan
doe eens wat meer info?
automaat of schakel, bouwjaar, beschrijving probleem met detail?
doe eens wat meer info?
automaat of schakel, bouwjaar, beschrijving probleem met detail?
Re: power verlies
Ik heb ook ooit een proefrit gemaakt met een Vivio die met pijn en moeite 110 op de teller liep! Moest de auto eerst kopen en dan zou de garage het wel oplossen... Nee, bedankt!
Dit zit inderdaad meestal in de uitlaat. De auto heeft een kat, maar ik denk zelf dat het in de einddemper zit. Bij goedkopere einddempers wil het isolatiemateriaal wel eens los komen en de uitlaat blokkeren.
Als je zeker weet dat de ontsteking goed is (ook een veel voorkomend puntje), dan ga ik er van uit dat het dat is.
Alternatief kan nog het brandstoffilter zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijker.
Dit zit inderdaad meestal in de uitlaat. De auto heeft een kat, maar ik denk zelf dat het in de einddemper zit. Bij goedkopere einddempers wil het isolatiemateriaal wel eens los komen en de uitlaat blokkeren.
Als je zeker weet dat de ontsteking goed is (ook een veel voorkomend puntje), dan ga ik er van uit dat het dat is.
Alternatief kan nog het brandstoffilter zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijker.
"I feel Legacy"
Re: power verlies
het betreft een handgeschakelde 5 bak met 4 cilinders en bouwjaar 1996 de motoren zijn allemaal met dezelfde inhoud toch?
Het probleem is: bij het optrekken gaat het allemaal wel lekker maar zodra ik dus rond de 50a60 km/h kom gaat heel de fut eruit en haal ik in z'n 4 amper 80a90 km/h in z'n 5 is er geen verschil.
Ik heb gisteren nw bougies en een nw luchtfilter gezet maar dat had geen invloed.
Verder loopt het autotje perfect.
Hopend hier genoeg info te hebben gegeven.
Het probleem is: bij het optrekken gaat het allemaal wel lekker maar zodra ik dus rond de 50a60 km/h kom gaat heel de fut eruit en haal ik in z'n 4 amper 80a90 km/h in z'n 5 is er geen verschil.
Ik heb gisteren nw bougies en een nw luchtfilter gezet maar dat had geen invloed.
Verder loopt het autotje perfect.
Hopend hier genoeg info te hebben gegeven.
Re: power verlies
Even de uitlaat en het brandstoffilter checken....misschien ook even controleren of de brandstoftank vacuüm zuigt....
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: power verlies
thanks, ik heb zojuist eens naar de achterdemper gekeken en gevoeld en die zit aardig vol met prut dus ik ga een op zoek naar een nw uitlaat. ben er al wel achter dat onderdelen wat lastiger zijn
Re: power verlies
Ik had een rammelend hitteschild, dus vandaag even vast gezet. Merkte inderdaad ook dat de einddemper vol met gruis zit!
Dat had ik bij mijn vorige Vivio volgens mij lang niet zo erg..
Maar ik gok dat het probleem met een andere demper verholpen is.
Hoezo zijn onderdelen lastig?
Dat had ik bij mijn vorige Vivio volgens mij lang niet zo erg..
Maar ik gok dat het probleem met een andere demper verholpen is.
Hoezo zijn onderdelen lastig?
"I feel Legacy"
Re: power verlies
ik ging gisteren naar van breemen en die konden alleen de achterdemper regelen de rest niet meer, vandaar mijn opmerking.
hebben jullie nog tips wat voor demper? bij winparts.nl heb je 3 verschillende ook sterk in prijs variërend.
hebben jullie nog tips wat voor demper? bij winparts.nl heb je 3 verschillende ook sterk in prijs variërend.
Re: power verlies
Ah, ja, qua uitlaat is inderdaad enkel de einddemper beschikbaar als aftermarket. Ik heb de mijne destijds gekocht bij http://www.autoonderhoud.nl Was incl. verzending iets van 70 euro.
De lange middenpijp wil je niet vervangen, die kost bij de dealer maar liefst 700 euro... Bizarre prijs, zeker, omdat die van een Legacy maar rond de 200 euro zit!
De middenpijp gaat op den duur bij de conische koppeling lekken, ik heb destijds de pijp daar opnieuw gelast. Dat kost geen drol en is een degelijke reparatie.
Verder heb ik ooit het geluk gehad dat ik voor een eurootje of 5 het stukje pijp onder het carter nieuw heb kunnen kopen. Maar heb deze nog nooit hoeven vervangen.
De lange middenpijp wil je niet vervangen, die kost bij de dealer maar liefst 700 euro... Bizarre prijs, zeker, omdat die van een Legacy maar rond de 200 euro zit!
De middenpijp gaat op den duur bij de conische koppeling lekken, ik heb destijds de pijp daar opnieuw gelast. Dat kost geen drol en is een degelijke reparatie.
Verder heb ik ooit het geluk gehad dat ik voor een eurootje of 5 het stukje pijp onder het carter nieuw heb kunnen kopen. Maar heb deze nog nooit hoeven vervangen.
"I feel Legacy"
Re: power verlies
Stan
zo te horen is het inderdaad de uitlaat. heb zelf een justy die hetzelfde euvel had.
andere einddemper erop en opgelost.
als je met een fel lampje in de pijp schijnt en je ziet "haren" van glasvezel zitten dan is de pijp verstopt.
komt geregeld voor.
zo te horen is het inderdaad de uitlaat. heb zelf een justy die hetzelfde euvel had.
andere einddemper erop en opgelost.
als je met een fel lampje in de pijp schijnt en je ziet "haren" van glasvezel zitten dan is de pijp verstopt.
komt geregeld voor.
Re: power verlies
Is wel lastig te zijn bij een Vivio, want die pijp gaat meteen haaks de pot in
Bij een Justy niet??
Bij een Justy niet??
"I feel Legacy"
Re: power verlies
Ik had voor deze week een afspraak gemaakt om een nw demper te zetten maar kon het niet laten om op onderzoek uit te gaan en idd de einddemper zat helemaal dicht. ik had hem al open gekregen met wat niet alledaagse middelen en voelde direct dat het allemaal verstop zat. ik heb de uitlaat open gekregen en voilà de auto reed ineens als een brand weer geweldig!!!
nu de nw demper monteren en de auto zal weer in orde zijn.
nu de nw demper monteren en de auto zal weer in orde zijn.
Re: power verlies
Mooi hè, zo'n forum.... En dat arme motortje kan nu tenminste weer ademhalen...
Re: power verlies
idd hij gaat als een brandweer nu heerlijk hoor!
Re: power verlies
zo ik ga hier weer verder om zo andere post niet uite bereiden met mijn verhalen.
Ik had dus last van veel gestotter en een niet lekker lopende motor, en na wat info en onderzoek bleken de bougiekabel gaar te zijn. ik zag in het donker gewoon vonkoverslag(wel gaaf om te zien maar niet om mee te rijden).
na een set nw kabels gemonteerd te hebben rijd ie weer top en volgens mij zuiniger ook. mooi meegenomen.
Ik had dus last van veel gestotter en een niet lekker lopende motor, en na wat info en onderzoek bleken de bougiekabel gaar te zijn. ik zag in het donker gewoon vonkoverslag(wel gaaf om te zien maar niet om mee te rijden).
na een set nw kabels gemonteerd te hebben rijd ie weer top en volgens mij zuiniger ook. mooi meegenomen.
Re: hoog toerental
Wie weet mij te vertellen hoe het stationair toerental geregeld word, ik vind dat de auto wel erg lang met een open "choke" blijft rijden.
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04
Re: hoog toerental
Volgens mij met een bimetaaltje in het gasklephuis. Stationair toerental alleen bij volledig warme motor afstellen d.m.v. de stelschroef.
Gewoon omdat het kan.
Re: hoog toerental
Mijn legacy had dat ook, maar sinds ik de bougies - bougiekabels - luchtfilter heb vervangen draait die weer normaalstan_1 schreef:Wie weet mij te vertellen hoe het stationair toerental geregeld word, ik vind dat de auto wel erg lang met een open "choke" blijft rijden.
Love my old subi, she drives me crazy