verschil turbo en gewone uitlaat

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fahtal
Berichten: 821
Lid geworden op: 21 jun 2012 21:57

verschil turbo en gewone uitlaat

Bericht door fahtal »

Ik vroeg me af wat het verschil is in deze uitlaten:

Afbeelding

http://www.scoobyonderdelen.nl/non-turb ... gacy-p312/

Afbeelding

http://www.scoobyonderdelen.nl/subaru-i ... tuk-p3957/


Wat ik denk is dat het verschil is dat de ene niet via de turbo gaat en de andere wel maar verder is de aansluiting op het motor blok hetzelfde?

klopt dit en zo ja past die turbo uitlaat ook op een vroege 2.0 motor?
Gebruikersavatar
DennisGTT94
Berichten: 219
Lid geworden op: 15 jul 2013 18:52

Re: verschil turbo en gewone uitlaat

Bericht door DennisGTT94 »

De aansluiting naar de kat loopt anders. Dan zou je er denk ik ook een turbo kat onder moeten zetten ;)
Op het blok is hij volgens mij het zelfde.
Gebruikersavatar
fahtal
Berichten: 821
Lid geworden op: 21 jun 2012 21:57

Re: verschil turbo en gewone uitlaat

Bericht door fahtal »

de vraag is voor vw ombouw doeleinden en ik denk dat ik 1 van de weinige ben met een uitlaat met een kat erin rijd de rest haalt die er meteen uit...
Gebruikersavatar
alan
Berichten: 226
Lid geworden op: 27 jul 2013 11:15

Re: verschil turbo en gewone uitlaat

Bericht door alan »

ik heb die uitlaten ook bekeken maar ik ga toch alles zelf maken inderdaad zonder katalysator.

als je de katalysator weg laat en de uitlaat sowieso veel korter is moet je dan ook nog de ECU instellingen veranderen?
hij heeft tenslotte een andere tegendruk.

Grt Alan
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: verschil turbo en gewone uitlaat

Bericht door Verzamelaar »

De uitlaten van alle EJ-serie motoren (EJ15/16/18/20/22/25 non-turbo en EJ20/22/25 turbo) zijn uitwisselbaar qua aansluiting op het blok...
Gewoon omdat het kan.
Plaats reactie