Onregelmatig lopen

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
avanderweerden
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2011 18:26

Onregelmatig lopen

Bericht door avanderweerden »

Goeieavond

Ik ben bezig met de ej22 achter een buggy te bouwen

Ik heb 2 uitlaten zonder dat ze samen komen deze heb ik vandaag gewrapped en ik wou ze droog stoken door de motor te laten lopen
De linker werd na 1 minuut al bruinig dus echt heet en de rechter was na 5 minuten nog nat en was gewoon koud

Hij loopt onder de 3000 toeren zwaar onregelmatig maar daarboven goed
En met onregelmatig bedoel ik 800 toeren naar 1200 naar 800 binnen 2 seconden

Dus waar kan ik het beste beginnen met zoeken

Mvg anthony
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Onregelmatig lopen

Bericht door erichendri »

Zorg dat de basis goed is dus indien mogelijk bij deze motor de kleppen stellen/controle.
Bougies en bougiekabels controleren.
Distributie snaar timing controle.
Eventueel uitlezen indien nog mogelijk.

Eric
avanderweerden
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2011 18:26

Re: Onregelmatig lopen

Bericht door avanderweerden »

Probleem gevonden

Inlaatklep blijft openstaan
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 jan 2014 11:04

Re: Onregelmatig lopen

Bericht door Verzamelaar »

avanderweerden schreef:Nu is mijn probleem dat die keimooi stationair loopt maar op toeren wat minder en pakt naar mijn mening wat slecht op dus hoe moet de onsteking staan op alle toerengebieden behalve 700 toeren
Waarom probeer jij de verkoper van deze motor te laten opdraaien voor een niet goed sluitende klep terwijl deze stationair (waarbij een niet sluitende klep het meeste opvalt) perfect loopt?
Gewoon omdat het kan.
avanderweerden
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 aug 2011 18:26

Re: Onregelmatig lopen

Bericht door avanderweerden »

Achteraf gezien liep die op 700 toeren toen goed vergeleken met wat die eerst liep dus ik durf niet met zekerheid te zeggen of de inlaatklep toen al niet meer openging
Enigste wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat bij de eerste keer van de distributieriem eraf halen er een nokkenastandwiel al doormidden gebroken was

Dus stel ik word geholpen ben ik blij word ik niet geholpen ben ik ook blij want ik kan niet met zekerheid zeggen of de motor door demontage of testrit kapot is gegaan

En het laatste wat ik wil is de verkoper een oor aannaaien
Plaats reactie