Slecht starten EJ20 motor
Slecht starten EJ20 motor
Mijn 2.0l motor start als deze koud is heel slecht. Ik heb een hele volle accu en een startbooster nodig voordat hij wil gaan draaien. Eerst doet hij tijdens het starten niets en langzamer hand merk je dat de motor eindelijk wilt gaan aanslaan. Als de motor op temperatuur is dan is het starten en lopen. De motor krijg wel benzine en ik start zonder gas te geven. (als ik wel gas geef verzuipt hij gelijk) Weet iemand wat dit kan zijn? De bougies zijn nieuw.
Re: Slecht starten EJ20 motor
Koelwatertemperatuursensor ?
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Slecht starten EJ20 motor
Gaat de motor rond alsof deze geen compressie heeft? Is een bekend probleem, komt door niet of slecht sluitende kleppen (overdruk ventiel van oliegallerij voor hydraulische stoters blijft hangen waardoor de druk in de stoters te hoog is en de kleppen dus niet sluiten).
Re: Slecht starten EJ20 motor
Uit je verhaal begrijp ik dat hij te langzaam rond gaat, wat voor startmotor gebruik je????
Re: Slecht starten EJ20 motor
Ik krijg de motor inderdaad erg moeizaam rond. Dus lijkt mij niet dat ik dan compressie problemen heb. Ik heb er nu een 6 volt startmotor in hangen maar dat heeft niet zoveel verbetering opgeleverd. Terwijl de startmotor bij Patrick met zijn 1.8T geen enkel probleem heeft met starten met een standaard 12 Volt startmotor.
Maar dan nog draaid hij wel voldoende om aan te kunnen slaan. Kan het de temp.sensor zijn? Want mijn temp meter doet ook gek en staat in nog geen 2 minuten op 100 graden.
Maar dan nog draaid hij wel voldoende om aan te kunnen slaan. Kan het de temp.sensor zijn? Want mijn temp meter doet ook gek en staat in nog geen 2 minuten op 100 graden.
Re: Slecht starten EJ20 motor
Omdat ik het zelfde probleem had van het vrij langzaam rond draaien heb ik een andere startmotor gehaald bij mijn keverboer, een zogenaamde high torque, die is een stuk sterker en gooit de motor veel vlotter rond.
Temperatuur had ik hetzelfde maar dat bleek toch lucht in het systeem te zijn, motor heet en radiateur koud. Ik heb op het hoogste punt naast de wielkast waar de koel leiding over de achteras gaat een ontluchtingspunt bijgemaakt met een slang naar een hoog punt in de motorruimte, goed ontlucht en probleem opgelost.
Temperatuur had ik hetzelfde maar dat bleek toch lucht in het systeem te zijn, motor heet en radiateur koud. Ik heb op het hoogste punt naast de wielkast waar de koel leiding over de achteras gaat een ontluchtingspunt bijgemaakt met een slang naar een hoog punt in de motorruimte, goed ontlucht en probleem opgelost.
Re: Slecht starten EJ20 motor
Ik heb ook een onluchting er tussen zitten maar bij mij is het echt alleen de temp. sensor die denk ik niet meer helemaal lekker is. Alleen het probleem met het aanslaan verhelp ik niet door de startmotor te vervangen. Hij draaid snel genoeg rond. De motor wil alleen niet aanslaan. Maar als het aan de afsluiters ligt kan dat dan kloppen dat hij dit alleen bij een koude motor doet?
Re: Slecht starten EJ20 motor
Dit is een vraag voor Marnix, van het injectiesysteem weet ik niet veel en mijn ej18 heeft single point, dat is heel andere koek als jouw multipoint.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Slecht starten EJ20 motor
Heeft niks met afsluiter te maken, die zit er niet op. ECU stuurt relais voor brandstofpomp aan en bij starten wordt dat dus bekrachtigd. ECU spuit brandstof in met correctie voor temperatuur, als deze sensor niet goed is wordt te veel of te weinig brandstof ingespoten en slaat de motor dus niet of slecht aan.
Dit alles heeft echter niets te maken met het langzaam rond gaan van een motor bij starten, dat heeft met het startsysteem te maken (accu, startmotor).
Dit alles heeft echter niets te maken met het langzaam rond gaan van een motor bij starten, dat heeft met het startsysteem te maken (accu, startmotor).
Re: Slecht starten EJ20 motor
Bedankt dan denk ik toch maar dat ik de temp.sensor vervang.