Heb een subaru 1.8 S blok welke ik straks misschien wil inbouwen of verkopen dat weet ik nog niet zeker allemaal maar hij moet in ieder geval goed zijn.
Op dit moment start en loopt hij stationair goed alleen zodra je gas geeft gaat het enginecheck lampje branden en als je veel gas geeft onderbreekt hij de ontsteking.
Wie kan mij nog wat tips geven.
Heb er even een filmpje van gemaakt.
http://youtu.be/ApPoRBzce_M
Aan het einde heb ik de zwarte stekkers even vast gezet maar volgens mij geen storing codes.
Subaru 1.8 gaat in noodloop
Re: Subaru 1.8 gaat in noodloop
Misschien valse lucht bij de uitlaat spruitstukken waardoor de labda sensor vanstreek raakt?
Re: Subaru 1.8 gaat in noodloop
heet dat niet gewoon een toeren begrenser ?? neutral switch afhankelijk ??
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: Subaru 1.8 gaat in noodloop
Dat laatste dacht ik eerst ook maar heb nu de neutral switch niet verbonden maar als ik hem door verbindt geeft het zelfde resultaat.
Hij komt niet boven de 4500 rpm.
B6 en B8 misschien dat hier nog iets mis gaat.
Zit de toerenbegrenzer in de toerenteller ? mischien dat dit B6 is heb deze ook al eens aan massa gelegd maar geen verschil.
Hij komt niet boven de 4500 rpm.
B6 en B8 misschien dat hier nog iets mis gaat.
Zit de toerenbegrenzer in de toerenteller ? mischien dat dit B6 is heb deze ook al eens aan massa gelegd maar geen verschil.
Re: Subaru 1.8 gaat in noodloop
Kan je zo motor ook uitlezen is een 1.8 uit volgens mij 1992.
Heb de stekkers intact gelaten.
Heb de stekkers intact gelaten.
Re: Subaru 1.8 gaat in noodloop
krijgt de ecu wel een signaal met betrekking tot de snelheid van de auto ik heb bij rjs gelezen dat als er geen signaal binnenkomt deze de motor beperkt tot rond de 4400 toeren omdat de ecu denkt dat je in zijn vrij staat en daarom de toeren beperkt
hier het origineel van rjs.com over vehicle speed sensor
A rev limit much lower than it should be (typically 4400 rpm). If your conversion has this symptom, you almost certainly need a VSS in order to get the full rev range (typically 6250 rpm plus). The ECU thinks the engine is revving away in neutral, so limits the revs. The engine will run, and the VW will drive fairly normally with the lower rev limit, but you’ll notice when you have the full rev limit - it makes a huge difference.
hier gaat het dan om motoren die zijn ingebouwd bij VW's maar het gaat om het probleem wat het zelfde is
ik hoop dat je hier iets mee kan
gr alan
hier het origineel van rjs.com over vehicle speed sensor
A rev limit much lower than it should be (typically 4400 rpm). If your conversion has this symptom, you almost certainly need a VSS in order to get the full rev range (typically 6250 rpm plus). The ECU thinks the engine is revving away in neutral, so limits the revs. The engine will run, and the VW will drive fairly normally with the lower rev limit, but you’ll notice when you have the full rev limit - it makes a huge difference.
hier gaat het dan om motoren die zijn ingebouwd bij VW's maar het gaat om het probleem wat het zelfde is
ik hoop dat je hier iets mee kan
gr alan
Re: Subaru 1.8 gaat in noodloop
speedsensor heeft een 1.8 niet.
foutcodes heb ik ook niet, weet niemand of je dat ding ook kan monitoren met een pc zodat je kan zien wat de reden is.
het is nu zo n gezoek.
foutcodes heb ik ook niet, weet niemand of je dat ding ook kan monitoren met een pc zodat je kan zien wat de reden is.
het is nu zo n gezoek.