Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arostypem
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2011 22:04

Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk

Bericht door arostypem »

Hallo hennybaru,

heb jij een turbo of non- turbo. Schijnt dat het effect bij een turbo minder is.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk

Bericht door erichendri »

Eric heeft ook een automaat.
Gas geven is dan al gauw terugschakelen.
En dan loopt hij ook lekker hoor.

Eric :mrgreen:
Gebruikersavatar
eduard
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:23

Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk

Bericht door eduard »

arostypem schreef:Hallo hennybaru,

heb jij een turbo of non- turbo. Schijnt dat het effect bij een turbo minder is.
Kijk ook hier even m.b.t. Turbo motoren!
http://www.gktfinetuning.nl/cyclone-3/c ... motorsport
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk

Bericht door justyfever »

Ja vast, wat vreemd dat er geen namen of klassen genoemd worden :lol:
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Gebruikersavatar
Rookbom
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 mei 2012 23:37

Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk

Bericht door Rookbom »

eduard schreef:
hennybaru schreef:Hallo Collega rijder

Nu heb ik voor 2 maand terug een Cyclone 3 laten inbouwen bij onze dealer in Doetinchem de motor loopt veel mooier en zoals de monteur daar zegt veel soepelder
Ik heb nu veel meer trekkracht in het lage toeren gebied
En het brandstof gebruik kan ik nog niks over zeggen nu met deze kou, maar zodra ik meer weet kom ik hier op terug

Hennybaru uut Zelhem
Gelukkig,...iemand die inmiddels ervaring heeft opgedaan en mijn visie ondersteund. Tot nu toe geloofd niemand erin maar gewoon omdat ze hier geen ervaring mee hebben.
Let wel, bij Eric lijkt het erop dat in zijn auto nauwelijks ruimte voor is omdat het luchtfilterhuis direct is aangesloten aan de injectie.

PK's win je er niet mee maar wel souplesse en betere verbranding met als gevolg een gunstig effect heeft op het verbruik.

Henny: Kan jij bespeuren dat het blok vanaf een bepaald (laag) toerental een lichte boost geeft welke je voorheen nimmer gehad hebt? Dit gebeurt bij een laag toerental en je merkt dat het blok beter ademt en reageert op het gaspendaal?
Ik vind dit een verrassende uitkomst!
Nu schaam ik me een beetje dat ik zo sceptisch was. :lol:

Dat komt doordat ik zelf ook allerlei manieren heb onderzocht om wat meer pit te halen uit mijn 2.0R.
Echter, alles liep op niets uit en zeker aanpassingen aan het inlaattraject zouden juist negatieve invloed hebben.
Fora staan er vol mee, maar het zijn blijkbaar de ervaringen die er toe doen, niet de talloze slecht onderbouwde meningen. :roll:

Nogmaals, blij verrast dat dit toch lijkt te werken. :D
"It's more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow."
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk

Bericht door SP-Boxer »

Dus Jeroen, jij gaat dit ook proberen binnenkort?

Ik blijf sceptisch. Ik geloof best dat je kunt voelen dat dat ding er in zit, maar niet dat dit een positief effect is over een groter toerengebied.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Hyfly
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 nov 2008 09:48

Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk

Bericht door Hyfly »

Bij een turbo motor zou het helemaal niet uit moeten maken, deze heeft de werveling al vanuit de turboschoepen....
Maar doe mij ook zo'n placebo'tje ;)
Gebruikersavatar
Rookbom
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 mei 2012 23:37

Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk

Bericht door Rookbom »

SP-Boxer schreef:Dus Jeroen, jij gaat dit ook proberen binnenkort?

Ik blijf sceptisch. Ik geloof best dat je kunt voelen dat dat ding er in zit, maar niet dat dit een positief effect is over een groter toerengebied.
Nee. Ik ben tevreden met het huidige vermogen en hoe het blok loopt. Daar ga ik niets aan veranderen. ;)
"It's more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow."
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk

Bericht door RJS »

Auto met een spiraaltje :mrgreen:
flux
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 okt 2013 20:54

Re: Cyclone 3 in het inlaat spruitstuk

Bericht door flux »

De rotor staat stil hoor jongens....ik heb er ook eenin de forester...baat t niet dan schaadt t niet toch/?
Plaats reactie