Tanken frankrijk / engeland

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TommyT
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2016 11:01

Tanken frankrijk / engeland

Bericht door TommyT »

Goedemiddag mede roffelaars.

Dit zal al wel het honderste draadje zijn waar dit aangekaart word, maar alsnog heb ik niks kunnen vinder elders op het internet.
Hopelijk zijn hier mensen met eigen ervaringen die mij verder kunnen helpen :D

Ik ga deze zomer naar zuid-frankrijk en engeland. Eerder deed ik deze tripjes met mijn wat nieuwere minder kies keurige swift maar nu komt de subaru aan bod voor deze ritten.

Als ik mijn reis route bekijk (en dan vooral zuid frankrijk) gaat het natuurlijk veelal over de snelwegen. De pompen daar hebben denk ik niet allemaal RON 98 (welke ik moet hebben ivm jap mapping).

Weet hier iemand, of meerdere, waar 98 allemaal te tanken is (bijv. bij de E.leclerc supermarkten??) of dat het allemaal snelweg pompen zijn die dat hebben, ( en dan nog welke pompen : total, esso, aria). Als de supermarkt pompen dat hebben word het al een heel stuk makkelijker.

Het zelfde geld voor engeland. hebben een Tesco pomp daar 98??

Zelf ben ik al druk alle BP's aan het opzoeken :lol: daar weet ik het teminste zeker van.

ik hoor het wel,
Groeten
.. / .-- .. ... .... / -- --- .-. . / .--. . --- .--. .-.. . / -.-. --- ..- .-.. -.. / .-. . .- -.. / - .... .. ...
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Tanken frankrijk / engeland

Bericht door quikfit »

Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
TommyT
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2016 11:01

Re: Tanken frankrijk / engeland

Bericht door TommyT »

Ja die sites had ik inderdaad ook al gevonden. Zijn inderdaad al een grote hulp alleen staat er niet bij of het 98 is. Alleen welke pompen in de buurt zijn.
Daarbij weet ik niet precies wat iedere pomp beschikbaar heeft :P.

thx though :D

Gr.
.. / .-- .. ... .... / -- --- .-. . / .--. . --- .--. .-.. . / -.-. --- ..- .-.. -.. / .-. . .- -.. / - .... .. ...
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Tanken frankrijk / engeland

Bericht door quikfit »

Even op ''visite'' gaan naar een paar benzinestations via Google Maps!? :idea: :lol:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
TommyT
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2016 11:01

TommyT

Bericht door TommyT »

Ook al geprobeerd :lol: vaak kan je nie zien hoe en wat er op de pomp staat (alleen die grote borden). Anyway we denken goed na :p

Cheers alweer :D
.. / .-- .. ... .... / -- --- .-. . / .--. . --- .--. .-.. . / -.-. --- ..- .-.. -.. / .-. . .- -.. / - .... .. ...
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Tanken frankrijk / engeland

Bericht door mikage »

Voorziet POI-base hier niet in?

Onder: Home - Downloaden - POI's downloaden - Auto & verkeer - Tankstations - Tankstellen - Alle :zijn ruim 29000 tankstations te vinden

Software downloaden en daarna je Navigatie aansluiten en de tankstations als POI op je apparaat installeren. Werkt prima. Heb ik met LPG tankstations gedaan. Spaart een heleboel zoeken.

Als bv BP de gewenste Ron 98 heeft ga je direct naar de dichtsbijzijnde BP pomp.
Gebruikersavatar
Graaffman
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jan 2017 10:39

Re: Tanken frankrijk / engeland

Bericht door Graaffman »

Ik moest ook 98 tanken in Frankrijk vanwege e10. Ik had toen weinig problemen om ze te vinden, meeste supermarktpompen hebben ze wel. Gewoon zorgen dat je naar zo'n mooie grote super gaat, is vaak ook het goedkoopst
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1277
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Tanken frankrijk / engeland

Bericht door sufos »

Even een app downloaden voor Frankrijk: https://itunes.apple.com/fr/app/essence ... 24569?mt=8

Voor Android in de playstore.

Neem aan dat zoiets voor Engeland ook wel te krijgen is.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Tanken frankrijk / engeland

Bericht door SP-Boxer »

Euro 95 was vroeg al een ramp in Frankrijk. Tegenwoordig is het E15 geloof ik en dat wil je ook niet hebben.
Volgens mij is Euro 98 overal te krijgen in Frankrijk. In Engeland durf ik het niet te zeggen!

Maar 98 is voor japanse mapping ook nog niet voldoende toch? Neem voor de zekerheid enkele flesjes octaanbooster mee anders.
"I feel Legacy"
Plaats reactie