Garage in NH die goed kan lassen

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lohran
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 nov 2008 20:39

Garage in NH die goed kan lassen

Bericht door Lohran »

Als 2e auto'tje heb ik een VW Golf Mk1 uit 1980 die nog opgeknapt moet worden. Het is een 1.1, maar die heeft ook al wat kuren.
Maar het grotere probleem is dat er ook wel wat roest zit, sommige plekken zijn wat lastiger.

Weet iemand in Noord-Holland een garage of betrouwbaar persoon die voor een leuke prijs roest kan wegwerken en stukken er netjes in kan lassen? Flevoland is ook wel goed trouwens, dat is soms dichterbij dan een uithoek in NH :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lohran
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 nov 2008 20:39

Re: Garage in NH die goed kan lassen

Bericht door Lohran »

Oh ja, tips voor motoren zijn ook welkom. Ik wilde er eerst een diesel in leggen, maar TDI's zijn erg duur, motorsteunen moeten omgelast worden en dat kan lastig zijn bij de herkeuring. Zolang het bij een benzine en 4-pitter blijft hoeft 'ie niet gekeurd te worden (dat is het enige wat op de papieren staat).
Zelf dacht ik aan een 1.3i met 5-bak, hoeft er niet gelast te worden. Alleen het is denk ik wel duur om 'm van carb. naar injectie te laten maken. Het is zeker erg prijzig om er een Sub blokje in te leggen? Zou wel heel vet zijn :lol:
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1634
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Garage in NH die goed kan lassen

Bericht door Rene »

Dat is een heel leuk bakkie voor er bij ;)
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Lohran
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 nov 2008 20:39

Re: Garage in NH die goed kan lassen

Bericht door Lohran »

Jazeker! Ik wilde 'm bijna verkopen, maar vind dat toch zonde. 't Is een originele Nederlander met nog een aardig complete onderhoudshistorie. Inmiddels zit er een gereviseerde GTI-achteras onder en GTI-remklauwen voor. Alleen nog geen bekrachtiger. Maar de roest is nu het belangrijkst en de motor. Achterklep is al vervangen, toevallig nog 1 gevonden in dezelfde kleur ook :mrgreen:
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Garage in NH die goed kan lassen

Bericht door SP-Boxer »

Grappig om te zien. Collega van mij heeft vorige week ook een Golf I met G-nummer (1981 in zijn geval) gekocht. Ook exact dezelfde kleur. Was ook al aardig gerot op sommige plekken, maar dat werd hersteld voordat hij hem kreeg. De zijne is een 1.3S, nog met 4-bak.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Lohran
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 nov 2008 20:39

Re: Garage in NH die goed kan lassen

Bericht door Lohran »

Nice! Ook met de kleine achterlichtjes?
Foto's? 8-)
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Garage in NH die goed kan lassen

Bericht door SP-Boxer »

Ook kleine achterlichtjes inderdaad. Geen foto's voor handen helaas.

Hij heeft hem net gekocht voor, ik meen, 800 euro. Werd er wel wat bodywork gedaan, distributie vervangen en een verse APK erop.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Lohran
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 nov 2008 20:39

Re: Garage in NH die goed kan lassen

Bericht door Lohran »

Betere prijs dan ik betaald heb in ieder geval :mrgreen:
forrest
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 sep 2010 21:20

Re: Garage in NH die goed kan lassen

Bericht door forrest »

Hallo beste forum leden,

Sorry voor de iet wat late reactie,

Let wel erg goed op de bevestigingsplaats van de achteras, dit is een erg belangrijk stuk chassis, wat erg vaak erg slecht kan zijn, ik heb al heel veel Golfjes gelast waarbij net de achterwielophanging in de carosserie gewoon erg rot was, gebruik wel een goede 2 mm plaat die u hier in last, en doe dit erg ruim, verwijder echter wel de aangetaste plaat van dit balk gedeelte !
Goed behandelen met een carosserie beschermer, en elk jaar even goed checken.

Ik wens u veel succes toe met dit leuke exemplaar van de Golf 1 serie, echt de moeite waard.

met vriendelijke groet,

Ad
Plaats reactie