wel of geen bullbar

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
g.eding
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2015 06:29

wel of geen bullbar

Bericht door g.eding »

Ik twijfel nog maar wat denken jullie? Met of zonder?
Met
Met
Zonder
Zonder
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: wel of geen bullbar

Bericht door quikfit »

Is natuurlijk een kwestie van smaak...ik ben niet zo'n voorstander van die glimmende onderkant maar de rest staat wel stoer.
Ben een tijdje geleden ook eens gaan neuzen voor mijn auto.

Deze vind ik niet zo... http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-FOREST ... 1019450005

Deze vind ik iets mooier http://www.m4tuning.com/en/2006-2007/62 ... onida.html

Maar ik heb besloten er geen te nemen.
Bij een aanrijding veroorzaken ze ook meer schade aan het eigen voertuig.

Denk je ook even aan de wetgeving!? Auto’s mogen alleen een bullbar hebben als die een EG-typegoedkeuringsmerk heeft dat hoort bij dat type auto(vanaf Bjr 2008) ;) http://www.infopolitie.nl/index.php/ver ... -maar-niet
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
g.eding
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2015 06:29

Re: wel of geen bullbar

Bericht door g.eding »

Argh ik mijn twijfel word groter! Ik blijf er ff mee rondrijden voor de lol denk ik en dan gaat ie der weer af... tis wel ff leuk (quickfit bedankt voor je altijd goeie antwoord)
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: wel of geen bullbar

Bericht door quikfit »

Je twijfel is groter? Waarom? Je moet gewoon doen wat jezelf wilt hoor. ;)

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
g.eding
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 mei 2015 06:29

Re: wel of geen bullbar

Bericht door g.eding »

Vooral stukje wetgeving.... iemand ooit een boete gehad? En verzekering gezeik... beetjw teveel risico lijkt me
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: wel of geen bullbar

Bericht door quikfit »

g.eding schreef:Vooral stukje wetgeving.... iemand ooit een boete gehad? En verzekering gezeik... beetjw teveel risico lijkt me
Als je het zelf graag wilt zou ik mijn verzekering bellen of mailen(stuur foto mee van bullbar) om te vragen of het problemen oplevert bij een eventuele aanrijding.
Als ze zeggen dat het geen probleem is...zou ik om een schriftelijke bevestiging vragen waarin staat dat je bullbar geen verzekeringstechnische problemen oplevert bij een toekomstige aanrijding.

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: wel of geen bullbar

Bericht door Toon »

Als iemand die is aangereden gaat procederen, is de toezegging van de verzekering niks waard.
Subarumouse

Re: wel of geen bullbar

Bericht door Subarumouse »

Hallo,

Wij hebben een Daihatsu Feroza gehad en ben lid geweest van de duitse feroza club.
Ik weet hier wat van omdat een deel vd Feroza's er af fabriek een hadden en de basisyutvoeringen niet.
Bovendien werden er bij de duitse club de nodige restauraties en terrein zaken uitgevoerd.
Bullbars zijn verboden mits goedgekeurd op het type auto waarop ze komen.
Overplaatsen van een Suzuki naar een Feroza mag dus al niet.
Die eisen zijn er vanwege het gevaar bij een aanrijding voor voetgangers en fietsers en indien goed / vast bevestigd een wijziging van de kreukelzone's.
Bedenk dat je ook na een kleine tik veel meer vervolgschade kunt hebben aan je eigen voertuig. Zelf door schade en schande ondervonden, Motorkap, spatscherm, koplamp, frontplaat en bullbar.
Ook de verzekering kan moeilijk gaan doen omdat de auto zo niet APK/TUV waardig is.
De bekende Emily, jaguars, sterren en "vliegtuigen op de motorkap mogen ook al jaren niet meer".

Benno
Plaats reactie