Modderbak
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13
Re: Modderbak
Dat kan altijd gebeuren natuurlijk, hobby kost geld
Re: Modderbak
en ook: als je vaker offroad rijdt, is bv aanschaf van een metalen bodemplaat geen onnodige aanschaf. en die blijft vast beter zitten dan het standaard plastic flapje.
Re: Modderbak
ou, ik ben wel een brokkenpiloot. rij altijd wel iets kapot. ach, dat hoort erbi
Nou bij mij wordt ie ook vies hoor, tot op het dak, ook al doe ik nog zo voorzichtig.
Re: Modderbak
Deze week eindelijk de Forester eens goed kunnen proberen in Duitsland. De Eifel, wat nuttige werkzaamheden in een bos en akkerbouw gebied, allemaal geen probleem. Ik denk dat ik dat bodemplaatje nog wel ga monteren want soms was het tricky, zeker omdat dat oliefilter een beetje gevoelig zit.
Die General Grabber bandjes zijn ook echt top.
Die General Grabber bandjes zijn ook echt top.
Re: Modderbak
Een stalen of aluminium motorbeschermplaat is geen overbodige luxe als je regelmatig gaat "greenlanen". Denk dan ook even aan je dif.beschermer.
Let wel dat er verschillende modellen bodemplaten in omloop zijn. De een iets groter dan de ander. De volgende zwakke schakel zijn de bumpers. Denk ook aan het verhogen van de wagen, ook geen overbodige luxe. Hoe meer je gaat aanpassen, hoe meer je gaat avonturieren.....
Let wel dat er verschillende modellen bodemplaten in omloop zijn. De een iets groter dan de ander. De volgende zwakke schakel zijn de bumpers. Denk ook aan het verhogen van de wagen, ook geen overbodige luxe. Hoe meer je gaat aanpassen, hoe meer je gaat avonturieren.....
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Re: Modderbak
Vond nog een mooi modderfilmpje. Ik vraag mij af of die Forester een led-bar op zijn dak heeft?
https://www.youtube.com/watch?v=2-crgpZI7G0
https://www.youtube.com/watch?v=2-crgpZI7G0
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13
Re: Modderbak
Lekker geluidje ook!
Dat lijkt mij idd zo'n ledbar!
Ik vond afgelopen week ook een mooi filmpje maar krijg 'm niet meer gevonden
Dat lijkt mij idd zo'n ledbar!
Ik vond afgelopen week ook een mooi filmpje maar krijg 'm niet meer gevonden
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13
Re: Modderbak
idd leuk kijkvoerVincentkluitje schreef:https://www.youtube.com/user/MikeBike400/videos
Die Mike heeft ook mooie filmpjes.
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13
Re: Modderbak
Samen met mijn zoon de Forester gepakt en richting Salland Overijssel gereden om daar eens de Fozzy uit te laten. Tja, waar ligt Salland dan wel? Simpel gezegd beetje Zwolle, Dalfsen, Deventer, Harderberg etc. De lucht was blauw en het zonnetje keek ons vrolijk toe. Een dag om eens lekker te toeren.
Laatste weken weinig tot geen regen dus lag de route er (jammerlijk) droogjes bij en geen moerassige stukjes. Had er eerst niet zo veel zin in, want Salland, wat moet je daar nu doen? en wat is er dan wel te zien?
Langzaam rijden over zandpaden vol kuilen of diepe sporen (te diep voor verlaagde onderstellen), andere stukken vrij glad, afwisselend met korte stukje strak asfalt en dat maakt de rit weer comfortabel. Meestal van korte duur. Paden vaak met waarschuwingsborden vermeld, dat doorgaand route gestremd is. Ha, …dan ken je de Forester niet, gewoon lekker doorrijden en zien wel wat op ons pad komt. In het uiterste geval is keren een optie maar dat op de allerlaatste plaats.
Na in Salland gereden te hebben zijn wij het unaniem eens, wij komen weer terug in Salland. Het landschap biedt erg veel afwisseling en tijdens de rit geen moment van verveling gehad. Rijden in de Flevopolder of mijn eigen provincie N-H heb je wel eens momenten van…gaap…gaap.
Overnachting in Dalfsen bij een BB. Welke zal ik pakken? Die witte met 1 pk of die grijze met 150 PK’s. Keuze voor mij niet moeilijk, het wordt die grijze Fozzy….
“Ons” pad geblokkeerd door een kolos van een trekker. Gelukkig vertrok die al vrij snel en konden onze weg vervolgen.
Onderweg nog een souvenirtje meegenomen en de hakbijl uit de Fozzy kwam hier goed van pas. Volgens mij een “berenklauw”. In gedroogde vorm een leuke decoratie thuis.
Heerlijke padjes
Spoorbaan splitst het bos door de helft.
Het lijkt net of je dwars door het weiland gaat maar gelukkig zit er toch een afscheiding tussen de koeien en ons.
In het bos tijd om even een bakkie te doen uit onze thermosfles.
De inboard navigatie geeft slechts een groen beeld zonder weg of pad in het bos, maar dankzij onze off-road GPS TrippyII geeft ons feilloos de te volgen route.
Afrastering van boomstammen, knap gemaakt.. Zo zie je maar weer tijdens rijden goed om je heen kijken wat Nederland zoal te bieden heeft. Je hoeft niet altijd het mooie over de grens te zoeken.
Missie Salland geslaagd.
Laatste weken weinig tot geen regen dus lag de route er (jammerlijk) droogjes bij en geen moerassige stukjes. Had er eerst niet zo veel zin in, want Salland, wat moet je daar nu doen? en wat is er dan wel te zien?
Langzaam rijden over zandpaden vol kuilen of diepe sporen (te diep voor verlaagde onderstellen), andere stukken vrij glad, afwisselend met korte stukje strak asfalt en dat maakt de rit weer comfortabel. Meestal van korte duur. Paden vaak met waarschuwingsborden vermeld, dat doorgaand route gestremd is. Ha, …dan ken je de Forester niet, gewoon lekker doorrijden en zien wel wat op ons pad komt. In het uiterste geval is keren een optie maar dat op de allerlaatste plaats.
Na in Salland gereden te hebben zijn wij het unaniem eens, wij komen weer terug in Salland. Het landschap biedt erg veel afwisseling en tijdens de rit geen moment van verveling gehad. Rijden in de Flevopolder of mijn eigen provincie N-H heb je wel eens momenten van…gaap…gaap.
Overnachting in Dalfsen bij een BB. Welke zal ik pakken? Die witte met 1 pk of die grijze met 150 PK’s. Keuze voor mij niet moeilijk, het wordt die grijze Fozzy….
“Ons” pad geblokkeerd door een kolos van een trekker. Gelukkig vertrok die al vrij snel en konden onze weg vervolgen.
Onderweg nog een souvenirtje meegenomen en de hakbijl uit de Fozzy kwam hier goed van pas. Volgens mij een “berenklauw”. In gedroogde vorm een leuke decoratie thuis.
Heerlijke padjes
Spoorbaan splitst het bos door de helft.
Het lijkt net of je dwars door het weiland gaat maar gelukkig zit er toch een afscheiding tussen de koeien en ons.
In het bos tijd om even een bakkie te doen uit onze thermosfles.
De inboard navigatie geeft slechts een groen beeld zonder weg of pad in het bos, maar dankzij onze off-road GPS TrippyII geeft ons feilloos de te volgen route.
Afrastering van boomstammen, knap gemaakt.. Zo zie je maar weer tijdens rijden goed om je heen kijken wat Nederland zoal te bieden heeft. Je hoeft niet altijd het mooie over de grens te zoeken.
Missie Salland geslaagd.
Laatst gewijzigd door eduard op 05 okt 2014 10:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Re: Modderbak
ziet er leuk uit eduard, heb er zin in deze tocht te rijden!
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13
- nielsje200
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 21 nov 2012 20:26
Re: Modderbak
het is weer zo ver, sinterklaas komt maar belangrijker, de veluwerit ook!
Nothing Can Stop A Subaru!
Re: Modderbak
Oh dus hier hangen jullie de hele dag rond
Leuk topic en enorm naar mn zin gehad afgelopen zondag (2 nov) met RB Salland.
Snel weer een keertje over doen.
Groeten,
Jan
Leuk topic en enorm naar mn zin gehad afgelopen zondag (2 nov) met RB Salland.
Snel weer een keertje over doen.
Groeten,
Jan
Re: Modderbak
Mooie upgrade
Met dank aan Victor
Met dank aan Victor
Re: Modderbak
Dat (foto)verslag van Eduard heeft mij ook op een idee gebracht. Binnenkort ook maar eens die regio verkennen (het is relatief dichtbij waar ik woon, maar soms heb je de neiging om die mooie plekken die dichtbij liggen juist te vergeten).
Re: Modderbak
Kan het je aanraden. Ben vorig jaar begin febrari daar een weekje geweest en als je de mountain bikers op een afstand weet te houden, dan kun je er leuk door de modder pruttelen.Doors schreef:Dat (foto)verslag van Eduard heeft mij ook op een idee gebracht. Binnenkort ook maar eens die regio verkennen (het is relatief dichtbij waar ik woon, maar soms heb je de neiging om die mooie plekken die dichtbij liggen juist te vergeten).
Re: Modderbak
Eduard,HEZ schreef:Deze week eindelijk de Forester eens goed kunnen proberen in Duitsland. De Eifel, wat nuttige werkzaamheden in een bos en akkerbouw gebied, allemaal geen probleem. Ik denk dat ik dat bodemplaatje nog wel ga monteren want soms was het tricky, zeker omdat dat oliefilter een beetje gevoelig zit.
Die General Grabber bandjes zijn ook echt top.
weet jij adresjes in Nederland/Duitschland voor carter- en diff-bescherming of zijn we weer overgeleverd aan die lui aan de andere kant van de aardkloot?
Re: Modderbak
Tja, soms denk je dat je forester alles kan, maar helaas
Ben je blij dat je een trekoog hebt en hulp. De buik van de Fozz stond vast in de modder. Klein hulpje was genoeg om verder te rijden.
Ben je blij dat je een trekoog hebt en hulp. De buik van de Fozz stond vast in de modder. Klein hulpje was genoeg om verder te rijden.
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Re: Modderbak
Maar wél een camera op de kap?
Dus wij krijgen dit moois ook nog te zien??
Ziet er wel heel uitdagend uit daar... Waar is dat ergens?
Dus wij krijgen dit moois ook nog te zien??
Ziet er wel heel uitdagend uit daar... Waar is dat ergens?
Re: Modderbak
Dit verhaal komt hier vandaan http://subaruforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=1758DPC schreef:Maar wél een camera op de kap?
Dus wij krijgen dit moois ook nog te zien??
Ziet er wel heel uitdagend uit daar... Waar is dat ergens?
Ik vraag mij af of dit artikel ooit zal worden gepubliceerd. Alle moeite voor niets gedaan!?
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Re: Modderbak
Zaterdag 10-1-2015 vond ik het weer eens tijd om mijn Forester uit te laten. De keus viel op de omgeving Cromvoirt en ligt onder de rook van s-Hertogenbosch. Hele mooie omgeving om eens de zandpaden op te zoeken. Afgelopen dagen cq weken erg veel geregend en dat is al een uitdaging om zonder extra volg auto's de "rimboe" in te gaan.
Reeds na de eerste kilometers kreeg ik al vrij snel mijn twijfels voor mijn wagen. Maar ja, dan had hij maar geen Forester moeten zijn, toch?
Een en ander op beeld gezet en eindigde in ......
http://youtu.be/Zmyb-Fy66rk
Reeds na de eerste kilometers kreeg ik al vrij snel mijn twijfels voor mijn wagen. Maar ja, dan had hij maar geen Forester moeten zijn, toch?
Een en ander op beeld gezet en eindigde in ......
http://youtu.be/Zmyb-Fy66rk
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Re: Modderbak
Greenlanen met Subaru’s februari 2015
Zaterdag 28 feb 2015 was het dan zover. Vroeg uit de veren om op tijd op het afgesproken rendez-vous te arriveren, dit maal in Moergestel in Brabant om 9:30 uur. Tja, eerst bijna vanuit huis 1 uur en 3 kwartier rijden en dat betekent zaterdag niet uitslapen. De avond te voren de nodige bergingsspullen in de achterbak van de Forester gestouwd, zoals kinetisch touw, sleeplint, schep, handbijl, werkhandschoenen, laarzen, regenkleding, want je weet maar nooit. Anderen hadden rijplaten, Hi-jack en een heuse electrische lier enz. Afgelopen maanden is redelijk wat water uit de hemel op moederaarde gevallen en dan kunnen off-road paden uitdagend genoemd worden. Met in totaal 5 Foresters en 2 Legacy’s, gezamenlijk meer dan 1.000 pk en van uiteenlopende bouwjaren, turbo’s en non-turbo’s en sommigen voorzien van gewone SUV-bandjes en anderen weer met serieuzere bandenwerk met enigszins grof profiel. De Legacy’s waren verhoogd met 2,5 cm tot zelfs 12,5!! cm. Tja, dat is het serieuzere werk. En dat wij wat extra bodemvrijheid van de subi’s moesten hebben werd wel snel duidelijk tijdens de rit.
Helaas was het afgesproken Cafe bij het startpunt gesloten dus dan maar helaas de rit beginnen zonder koffie. Zonder koffie…..bij de gedachte al. Na de breefing/ uitleg, uitgifte roadbooks en afstemmen van de te gebruiken kanalen van de portofoons werden de boxers gestart.
Na enkele kilometers en de nodige eerste waterige passages bereikten wij een landbouwpad. Het pad lag er niet echt droog bij. Met een schep de diepte van de plas bepalen waarbij het blad van de schep door de diepte niet meer zichtbaar was, ahum… onheilspellend. Wij dachten; als er één Forester dit gaat redden, lukt dat voor de achtervolgens zeker. Maar de Legacy’s ook?? Na de nodige communicatie met mijn achtervolger Eric had ik mij opgeofferd als eerste het pad in te rijden. Water, modder, diepe kuilen deerden de Forester voor geen meter ondanks de wat versleten winterbanden. Flink gas op die lollie wat achteraf wel wat minder kon. De 4x4 ploegde er doorheen alsof de plassen niet bestonden. En uiteraard volgden de rest van de groep.
Met behulp van mijn GPS TripyII navigatie konden feilloos de off-road weggentjes vinden. Onderweg moest nog gestopt worden omdat iemand een kentekenplaat verloren had. Dat is dus handig als je met elkaar kunt communiceren met de portofoon. Het kentekenplaat is uiteindelijk in de modder teruggevonden en bleek door de wielen wat krom gereden was. De rit was zeer divers van korte saaie stukjes asfalt tot de volgende uitdagende off-road passages. Er leek geen einde aan te komen. Echt op je gemak om je heen kijken naar de mooie natuur waardoor wij reden was nauwelijks tijd voor. De ogen hadden overuren door al rijdend speurend naar kuilen, modder en mogelijk ander onheil op de weg. Een padje durfde ik toch niet aan en hebben deze ontweken.
Dat wij op tijd in het restaurant zouden komen bleek al snel een utopie, want de volgende passage reed ik mijn Forester vast. Doordat je vooraan rijdt was tot nu toe alles prima te rijden totdat de weg veranderde in een dikke boterzachte modderbrij en gaf extra gas om de fozzy er doorheen te loodsen. Enkele meters later zat er geen beweging meer in behalve dan vier slippende wielen. Direct in achteruit maar dat hielp ook niet meer. De zuigende modder zat tegen de bodemplaat en de wielen hadden totaal geen grip meer.
Door de portofoon roepend om hulp. De Forester van Robert-Jan erachter, kinetische touw en lint aan de beide fozzy vastgemaakt en hup met een in totaal 425 pk weer los getrokken.
De weg vervolgd door langs de kantjes te rijden om zo de modderpoel te omzeilen.
Niet veel later reed de volgende Forester zich klem. Ook hier weer de Forester van RJ er achter en losgetrokken. Ondertussen werd het al vrij laat en nog steeds ploeterend in de middle of nowhere en nog lang niet bij het restaurant om de magen te voorzien van de broodnodige brandstof.
Je blijft je verbazen dat de 2 Legacy’s ons zonder probleem bleven achtervolgen. Klasse toch? Of zaten zij toch stiekem aan de Foresters vast, haha.
Bij het begin van de rit waren de auto’s nog mooi schoon maar hoe verder de rit vorderde hoe bruiner de auto’s werden. Van originele kleuren was weinig meer over.
Het roadbook leidde naar een inmiddels opgeheven weggetjes en dat betekend in het akkerland een u-turn. Was nog even uitgestapt op te kijken of de weg via het weiland liep maar helaas. Mijn excuus aan de landbouwer voor het achterlaten van de diepe sporen van de Subaru-tractors. Nogmaals het gemak dat je met portofoons goed met elkaar kunt communiceren zodat iedereen direct op de hoogte is van de situatie.
Dit was het moment om direct naar het restaurant te rijden. Een verademing om weer eens op de gewone weg te mogen rijden. Na de lunch, volgens mij was het al inmiddels half 4, moesten enkele naar huis wegens andere privé verplichtingen en een deel wilde nog een halfuurtje doorrijden. Dat doorrijden beleefde ook z’n hoogtepunt. Dankzij RJ die het roadbook enkele maanden geleden deels had voorgereden, waarschuwde mij via de portofoon. Na een bocht van het off-roadpad wachtte ons een enorme water cq modderbrij. Hoewel wij op tijd gewaarschuwd waren schoot er toch een overdosis adrenaline door ons lijf. Er was niet teveel gezegd. Normaal gesproken kan je modderpartijen deels omzeilen door met één kant van de wielen over vaste ondergrond te rijden. Helaas was dat hier niet mogelijk en moesten vol het water in, in z’n eerste versnelling en volgas lukte het ternauwernood erdoor heen te komen waarbij de wielen moeite hadden het draaiend te houden. Verbazingwekkend dat de 4x4 zich erdoor sleurt.
De achter mij rijdende Lecacy nam een snoekduik en al rokend van al het water op de hete delen van de motor en uitlaat kroop die ook weer op het droge. Wat een machtig gezicht was dat.
De rest van de aanwezige auto’s overleefde deze hel.
Al terugkijkend vraag je natuurlijk af: Waar ben je mee bezig? Dat vraag ik mij ook wel eens af, #Yolo (You Only Live Once).
De Lecacy, even de banden oppompen met electrisch pompje.
Filmpje http://youtu.be/X_iDyteoM30
Een geslaagde dag.
Zaterdag 28 feb 2015 was het dan zover. Vroeg uit de veren om op tijd op het afgesproken rendez-vous te arriveren, dit maal in Moergestel in Brabant om 9:30 uur. Tja, eerst bijna vanuit huis 1 uur en 3 kwartier rijden en dat betekent zaterdag niet uitslapen. De avond te voren de nodige bergingsspullen in de achterbak van de Forester gestouwd, zoals kinetisch touw, sleeplint, schep, handbijl, werkhandschoenen, laarzen, regenkleding, want je weet maar nooit. Anderen hadden rijplaten, Hi-jack en een heuse electrische lier enz. Afgelopen maanden is redelijk wat water uit de hemel op moederaarde gevallen en dan kunnen off-road paden uitdagend genoemd worden. Met in totaal 5 Foresters en 2 Legacy’s, gezamenlijk meer dan 1.000 pk en van uiteenlopende bouwjaren, turbo’s en non-turbo’s en sommigen voorzien van gewone SUV-bandjes en anderen weer met serieuzere bandenwerk met enigszins grof profiel. De Legacy’s waren verhoogd met 2,5 cm tot zelfs 12,5!! cm. Tja, dat is het serieuzere werk. En dat wij wat extra bodemvrijheid van de subi’s moesten hebben werd wel snel duidelijk tijdens de rit.
Helaas was het afgesproken Cafe bij het startpunt gesloten dus dan maar helaas de rit beginnen zonder koffie. Zonder koffie…..bij de gedachte al. Na de breefing/ uitleg, uitgifte roadbooks en afstemmen van de te gebruiken kanalen van de portofoons werden de boxers gestart.
Na enkele kilometers en de nodige eerste waterige passages bereikten wij een landbouwpad. Het pad lag er niet echt droog bij. Met een schep de diepte van de plas bepalen waarbij het blad van de schep door de diepte niet meer zichtbaar was, ahum… onheilspellend. Wij dachten; als er één Forester dit gaat redden, lukt dat voor de achtervolgens zeker. Maar de Legacy’s ook?? Na de nodige communicatie met mijn achtervolger Eric had ik mij opgeofferd als eerste het pad in te rijden. Water, modder, diepe kuilen deerden de Forester voor geen meter ondanks de wat versleten winterbanden. Flink gas op die lollie wat achteraf wel wat minder kon. De 4x4 ploegde er doorheen alsof de plassen niet bestonden. En uiteraard volgden de rest van de groep.
Met behulp van mijn GPS TripyII navigatie konden feilloos de off-road weggentjes vinden. Onderweg moest nog gestopt worden omdat iemand een kentekenplaat verloren had. Dat is dus handig als je met elkaar kunt communiceren met de portofoon. Het kentekenplaat is uiteindelijk in de modder teruggevonden en bleek door de wielen wat krom gereden was. De rit was zeer divers van korte saaie stukjes asfalt tot de volgende uitdagende off-road passages. Er leek geen einde aan te komen. Echt op je gemak om je heen kijken naar de mooie natuur waardoor wij reden was nauwelijks tijd voor. De ogen hadden overuren door al rijdend speurend naar kuilen, modder en mogelijk ander onheil op de weg. Een padje durfde ik toch niet aan en hebben deze ontweken.
Dat wij op tijd in het restaurant zouden komen bleek al snel een utopie, want de volgende passage reed ik mijn Forester vast. Doordat je vooraan rijdt was tot nu toe alles prima te rijden totdat de weg veranderde in een dikke boterzachte modderbrij en gaf extra gas om de fozzy er doorheen te loodsen. Enkele meters later zat er geen beweging meer in behalve dan vier slippende wielen. Direct in achteruit maar dat hielp ook niet meer. De zuigende modder zat tegen de bodemplaat en de wielen hadden totaal geen grip meer.
Door de portofoon roepend om hulp. De Forester van Robert-Jan erachter, kinetische touw en lint aan de beide fozzy vastgemaakt en hup met een in totaal 425 pk weer los getrokken.
De weg vervolgd door langs de kantjes te rijden om zo de modderpoel te omzeilen.
Niet veel later reed de volgende Forester zich klem. Ook hier weer de Forester van RJ er achter en losgetrokken. Ondertussen werd het al vrij laat en nog steeds ploeterend in de middle of nowhere en nog lang niet bij het restaurant om de magen te voorzien van de broodnodige brandstof.
Je blijft je verbazen dat de 2 Legacy’s ons zonder probleem bleven achtervolgen. Klasse toch? Of zaten zij toch stiekem aan de Foresters vast, haha.
Bij het begin van de rit waren de auto’s nog mooi schoon maar hoe verder de rit vorderde hoe bruiner de auto’s werden. Van originele kleuren was weinig meer over.
Het roadbook leidde naar een inmiddels opgeheven weggetjes en dat betekend in het akkerland een u-turn. Was nog even uitgestapt op te kijken of de weg via het weiland liep maar helaas. Mijn excuus aan de landbouwer voor het achterlaten van de diepe sporen van de Subaru-tractors. Nogmaals het gemak dat je met portofoons goed met elkaar kunt communiceren zodat iedereen direct op de hoogte is van de situatie.
Dit was het moment om direct naar het restaurant te rijden. Een verademing om weer eens op de gewone weg te mogen rijden. Na de lunch, volgens mij was het al inmiddels half 4, moesten enkele naar huis wegens andere privé verplichtingen en een deel wilde nog een halfuurtje doorrijden. Dat doorrijden beleefde ook z’n hoogtepunt. Dankzij RJ die het roadbook enkele maanden geleden deels had voorgereden, waarschuwde mij via de portofoon. Na een bocht van het off-roadpad wachtte ons een enorme water cq modderbrij. Hoewel wij op tijd gewaarschuwd waren schoot er toch een overdosis adrenaline door ons lijf. Er was niet teveel gezegd. Normaal gesproken kan je modderpartijen deels omzeilen door met één kant van de wielen over vaste ondergrond te rijden. Helaas was dat hier niet mogelijk en moesten vol het water in, in z’n eerste versnelling en volgas lukte het ternauwernood erdoor heen te komen waarbij de wielen moeite hadden het draaiend te houden. Verbazingwekkend dat de 4x4 zich erdoor sleurt.
De achter mij rijdende Lecacy nam een snoekduik en al rokend van al het water op de hete delen van de motor en uitlaat kroop die ook weer op het droge. Wat een machtig gezicht was dat.
De rest van de aanwezige auto’s overleefde deze hel.
Al terugkijkend vraag je natuurlijk af: Waar ben je mee bezig? Dat vraag ik mij ook wel eens af, #Yolo (You Only Live Once).
De Lecacy, even de banden oppompen met electrisch pompje.
Filmpje http://youtu.be/X_iDyteoM30
Een geslaagde dag.
Laatst gewijzigd door eduard op 10 mar 2015 08:25, 7 keer totaal gewijzigd.
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar
Re: Modderbak
Dat was echt een hele mooie dag en een goed verhaal.
Nog mooier was dat Eric en ik de volgende dag terug gegaan zijn om een vergeten sleepkabel op te halen
Maar het mooiste is nog wel dat ik inspiratie heb opgedaan om mijn auto een beetje te modden. Een skidplate en liftkit komen eraan en op de foto's zie je ook waarom
Nog mooier was dat Eric en ik de volgende dag terug gegaan zijn om een vergeten sleepkabel op te halen
Maar het mooiste is nog wel dat ik inspiratie heb opgedaan om mijn auto een beetje te modden. Een skidplate en liftkit komen eraan en op de foto's zie je ook waarom
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Modderbak
Banden weer oppompen na de rit??
Hoe ver had je de druk laten zakken dan?
Ga maar eens meten hoeveel bodemvrijheid dat kost.
Denk maar zo 0,5 tot 1 cm.
Ik hou ze lekker op 2,7 en jullie hebben gezien
hoe goed hij dan nog door de modder reed.
Eric
Hoe ver had je de druk laten zakken dan?
Ga maar eens meten hoeveel bodemvrijheid dat kost.
Denk maar zo 0,5 tot 1 cm.
Ik hou ze lekker op 2,7 en jullie hebben gezien
hoe goed hij dan nog door de modder reed.
Eric
Re: Modderbak
Greenlane... The Movie!
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Re: Modderbak
Blijft leuk dat ''spelen''.
Hier (Noorwegen) doe ik het de hele winter...in de sneeuw.
Hier (Noorwegen) doe ik het de hele winter...in de sneeuw.
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Modderbak
Ingebouwde lier in Forester SH
https://www.youtube.com/watch?v=J9SrBg0BHpc
Maar wel lieren met de motorkap omhoog. Mocht lier breken vangt de motorkap de klap op. Anders vliegt hij door je voorruit en auto.
https://www.youtube.com/watch?v=J9SrBg0BHpc
Maar wel lieren met de motorkap omhoog. Mocht lier breken vangt de motorkap de klap op. Anders vliegt hij door je voorruit en auto.
Laatst gewijzigd door eduard op 10 mar 2015 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor volhouders is geen weg onbegaanbaar