Goedendag,
Ik ben nog nieuw op dit forum en geen Subaru in het bezit maar dit gaat misschien veranderen. Op dit moment heeft mijn echtgenoe een grote 4x4 in haar bezit die elke paardetrailer met het grootste gemak door de ergste bagger heen sleurt. Helaas is de wegenbelasting skyhigh en de benzineprijzen ook niet leuk meer. Ze rijd gemiddeld 1 op 5 á 6 en d's echt te gek.
Nu ben ik geintereseerd in:
- Degelijke, veilige auto
- ruim, 4 personen en hond
- aandrijving op alle wielen
- bouwjaar vanaf 2004
- Max 150.000km
- Benzine of lpg g3
Mijn vraag is, hoe geschikt is een Outback 2.5 op benzine om een trailer van 1500kg te trekken? Hoe zijn de "modderige weiland" capaciteiten indien de juiste banden gemonteerd? Is een Outback een goed alternatief voor een "echte 4x4" in acht genomen dat de 4x4 capaciteiten alleen gebruikt wordt voor natte weilanden, modder ?
Bedankt voor de reacties.
Mvrgr. Shackle
Subaru Outback
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 mar 2012 03:35
Re: Subaru Outback
Hallo Shackle,
Ik kan je alleen ervaring delen betreffende de terreincapaciteiten van een standaard Legacy 2L. Geen Outback, de laatste heeft meer grondspelling en hoger aanhanggewicht.
1500kilo is niet toegestaan voor mijn legacy maar op privéterrein een restauratie Mercedes 509d camper van 2900 kilo uit een diepe laag drek getrokken +/- 250 meter zeker. Omdat de beoogde Outback sowieso de 1500kilo mag trekken ga ik er vanuit dat eventueel in combinatie met standaard lage gearing absoluut geen probleem mag zijn.
Verbruik met een caravan achter de legacy levert mij een verbruik van 1 op 7 op.
Met vriendelijke groet,
Tom
Ik kan je alleen ervaring delen betreffende de terreincapaciteiten van een standaard Legacy 2L. Geen Outback, de laatste heeft meer grondspelling en hoger aanhanggewicht.
1500kilo is niet toegestaan voor mijn legacy maar op privéterrein een restauratie Mercedes 509d camper van 2900 kilo uit een diepe laag drek getrokken +/- 250 meter zeker. Omdat de beoogde Outback sowieso de 1500kilo mag trekken ga ik er vanuit dat eventueel in combinatie met standaard lage gearing absoluut geen probleem mag zijn.
Verbruik met een caravan achter de legacy levert mij een verbruik van 1 op 7 op.
Met vriendelijke groet,
Tom
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Subaru Outback
Ik zeg doen.
In het terrein doet een outback niets onder voor een echte 4X4, echter zul je
dan wel de juiste banden gemonteerd moeten hebben.
Mits een kleinere velg (15" i.p.v 16") past moet je er een vergelijkbare grofprofiel band
voor deze auto kunnen vinden, geloof dat er iemand met een forester ook met zo'n
echte terreinband rond rijdt.
Qua trekkracht hoef je je geen zorgen te maken.
Brandstofverbruik is vergeleken met wat je nu rijdt helemaal een voordeel.
Denk zonder de aanhangwagen dat dat rond de 1 op 10 ligt op benzine.
En je krijgt er een veel beter rijdende auto mee in vergelijking met wat je nu hebt.
Mijn legacy 2.0 automaat (125 pk) trekt probleemloos een caravan van 1300 kg door de alpen en
de omgeving van het Gardameer.
Verbruik ligt dan wel rond de 1 op 7 maar ik rijdt wel door, rond de 100 km/u op mijn GPS.
Zit zelf regelmatig door de blub op onverharde wegen maar heb nog (niet) nooit vastgezeten
of moeten keren omdat ik het niet aandurfde.
Geef wel eerlijk toe dat ik met winterbanden rijdt het hele jaar, mede voor bovenstaande situaties.
Succes met je keuze en aankoop.
Eric
In het terrein doet een outback niets onder voor een echte 4X4, echter zul je
dan wel de juiste banden gemonteerd moeten hebben.
Mits een kleinere velg (15" i.p.v 16") past moet je er een vergelijkbare grofprofiel band
voor deze auto kunnen vinden, geloof dat er iemand met een forester ook met zo'n
echte terreinband rond rijdt.
Qua trekkracht hoef je je geen zorgen te maken.
Brandstofverbruik is vergeleken met wat je nu rijdt helemaal een voordeel.
Denk zonder de aanhangwagen dat dat rond de 1 op 10 ligt op benzine.
En je krijgt er een veel beter rijdende auto mee in vergelijking met wat je nu hebt.
Mijn legacy 2.0 automaat (125 pk) trekt probleemloos een caravan van 1300 kg door de alpen en
de omgeving van het Gardameer.
Verbruik ligt dan wel rond de 1 op 7 maar ik rijdt wel door, rond de 100 km/u op mijn GPS.
Zit zelf regelmatig door de blub op onverharde wegen maar heb nog (niet) nooit vastgezeten
of moeten keren omdat ik het niet aandurfde.
Geef wel eerlijk toe dat ik met winterbanden rijdt het hele jaar, mede voor bovenstaande situaties.
Succes met je keuze en aankoop.
Eric
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Subaru Outback
Er staat er toevallig ééntje te koop hier op dit forum.
Heeft alleen iets teveel km gereden.
Heeft wel een interressante prijs.
En 4 ton is geen probleem voor een subaru.
Eric
Heeft alleen iets teveel km gereden.
Heeft wel een interressante prijs.
En 4 ton is geen probleem voor een subaru.
Eric
Re: Subaru Outback
He shackle,
Verstandige keuze dat je een outback aan het zoeken bent.
Dit sleurbeest kan echt veel aan hoor.
Ik heb er nu zelf 1 van My08 en ik moet zeggen, hij trekt alles.
Ik had zelfs een uitzondering, eentje zonder trekhaak wat je bijna niet tegenkomt.
Zelf heb ik nog geen ervaring met trekkracht, maar mijn schoonouders hebben dezelfde gehad en die hebben er toendertijd een complete set van Dikke BMW plus zware caravan uit de modder getrokken.
1500 kilo is sozwiezo geen enkel probleem, je mag er 1800 trekken.
Ik weet niet of je er ondertussen al 1 hebt gevonden??
By the way, ik rij op gas, dat is lachen bij de pomp.
Groeten Richard
Verstandige keuze dat je een outback aan het zoeken bent.
Dit sleurbeest kan echt veel aan hoor.
Ik heb er nu zelf 1 van My08 en ik moet zeggen, hij trekt alles.
Ik had zelfs een uitzondering, eentje zonder trekhaak wat je bijna niet tegenkomt.
Zelf heb ik nog geen ervaring met trekkracht, maar mijn schoonouders hebben dezelfde gehad en die hebben er toendertijd een complete set van Dikke BMW plus zware caravan uit de modder getrokken.
1500 kilo is sozwiezo geen enkel probleem, je mag er 1800 trekken.
Ik weet niet of je er ondertussen al 1 hebt gevonden??
By the way, ik rij op gas, dat is lachen bij de pomp.
Groeten Richard