Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door Beurstel »

Beste mensen,

De Forester S-Turbo uit '99 waar ik hier (http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php ... tel#p18941) trots over sprak is helaas ter ziele. Nou ja, hij is overgegaan op familie en vandaag afgekeurd voor de APK. Er is sprake van ernstige roestvorming rechtsachter bij de schokbreker en iets met de naaf van het rechtervoorwiel (preciezere info heb ik (nog) niet), waardoor de reparatiekosten meer dan € 2000 bedragen. Dat is de auto waarschijnlijk niet meer waard, in ieder geval niet voor degene die er nu over gaat.

Ik wil hem op verzoek van de familie nu te koop zetten maar vraag me af wat een reëel bedrag is voor een auto als deze.

Hij heeft bijna 260.000 gelopen maar is motorisch en technisch verder nog meer dan goed. Toevallig afgelopen weekend nog mee gereden, hij rijdt nog als een trein. Heerlijke wagen nog steeds. Altijd netjes onderhoud gehad. Binnenbekleding is ook nog goed, interieur vertoont nauwelijks sporen, de lichtmetalen velgen zijn zeker nog om aan te zien en behalve dat de snelheidsmeter af en toe wat kuren heeft zijn er geen mankementen (maar dan ook echt geen...). Rondom natuurlijk wel een krasje, maar niks bijzonders. Zonder afkeurpunten had ik hem denk ik voor € 2000 te koop gezet, maar ik heb nu geen referentie en vind het lastig.

Kortom, welke prijs kan ik ervoor vragen? Alvast dank voor het meedenken.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4861
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door quikfit »

Al eens meerdere bedrijven/mensen gevraagd wat zoiets gaat kosten,of was dit de APK boer zelf?
Tsja wat is ie waard...auto's van 18 jaar oud zonder APK en dure reparaties zijn zo goed als niets waard...100-500 €uro???

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door erichendri »

Ga eens naar Richards garage in Wateringen.
Doet veel subaru's en is actief op het SCN en subaru fans nederland op faceboek.
Laat hem die auto eens keuren of bekijken.
Denk dat het zeker goedkoper kan.

Eric
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door Beurstel »

Bedankt, maar inmiddels wat meer info. Auto was op meerdere plekken volledig doorgeroest. Zo kwam de schokbreker bijna door de carrosserie naar binnen en waren er nog wat meer ernstige plekken. Verder was er een probleem met de wielnaaf dat ernstige vormen begon aan te nemen. Inclusief nieuwe banden ging het al gauw richting of over € 2500. Ik ken de garagehouder goed en heb in principe geen reden om te wantrouwen. Enige vreemde blijft wel dat deze plekken bij de APK vorig jaar (zelfde plek) niet aan de orde zijn gekomen, ook niet als aandachtspunt. Kan het roestspook dan zo snel toeslaan? Auto heeft niet onder water gestaan in de tussentijd.

Goed, niet lang getreurd. Is vandaag verkocht voor € 350 en nu zoeken naar een alternatieve Subaru.
Subarumouse

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door Subarumouse »

In Bornerbroek stond vorige week een s turbo te koop bij de dealer.
Zag er op afstand goed uit.
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door Beurstel »

Aha dank voor de tip, zal eens kijken! Toevallig kwam de pas overleden S-Turbo daar ook vandaan.

Of het weer turbo wordt is wel nog de vraag.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4861
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door quikfit »

Hou er rekening mee dat de jouwe er ook ''goed uitzag op afstand''... ;)

Gr. Quikfit. :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Subarumouse

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door Subarumouse »

Quikfit, iets te snel?
De vorige is ruim 4 jaar geleden gekocht. 4 jaar.....
Daarnaast bedoel ik met op afstand dat ik hem heb zien staan op 40 meter afstand en niet heb gekeken hoe die er uit zag.

Benno
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4861
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door quikfit »

@Subarumouse...ik had het tegen Beurstel :roll:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Subarumouse

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door Subarumouse »

Quikfit, weet ik.
Maar: je reageert tevens op mijn antwoord aan Beurstel.....
Buiten dat, dit is geen gesloten discussie tussen jullie en ik plaats niet een gelijke smiley als uit jouw antwoord.
Als ik e.a. verkeerd begrepen heb, dan sorry.

Benno
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door Beurstel »

Ik heb even wat gemist hier :mrgreen:

Hoe het ook zij, morgen gaan we kijken bij deze Forester uit 2003 met 105.000km op de teller (https://link.marktplaats.nl/m1181619954) en deze uit 2004 met 145.000 achter de rug (https://link.marktplaats.nl/m1189001735). Vreemd genoeg is die uit 2004 een ouder model dan die uit 2003, hetgeen ook niet verklaard wordt door import o.i.d. Iemand hier daar een logische verklaring voor? Kosten nagenoeg hetzelfde, dus mijn voorkeur gaat wel uit naar die uit 2003.

Ik heb even gespeurd naar de onderhoudsintervallen, met name van de distributie. Weet iemand dat zo misschien?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4861
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door quikfit »

Overjarig model,is later op kenteken gezet.
Distributie...100.000 km of 5 jaar.

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door Beurstel »

Bedankt. En de bougies?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4861
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door quikfit »

NGK nemen en ik zou ze elk jaar of elke 10.000 a 15.000 vervangen. https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... /16998-2-0 (of gewoon de plaatselijke automaterialen boer)
Ik zelf heb het 2006 model met 158pk...daar gaan bougies in met een Iridium-middenelektrode en die gaan 100.000 mee,ik weet niet of die voor jouw auto verkrijgbaar zijn,op de bovengenoemde site i.i.g. niet.

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Wat vragen voor S-Turbo uit '99?

Bericht door Beurstel »

Ok wederom dank, het is met beide auto's niks geworden. 2x sterk staaltje mooie advertentie en gladde praatjes aan de telefoon, maar vervolgens een auto zwaar beneden verwachting. Sommige mensen hebben een nogal vreemde opvatting over "nieuwstaat". ;)
Plaats reactie