Advies kopen Legacy wagon BG
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 mar 2016 18:12
Advies kopen Legacy wagon BG
Hallo Mede subaru liefhebbers,
Ik ben 19 jaar en ik ben van plan me eerste auto te kopen, en ik ben helemaal weg van de Legacy wagon BG ik vind hem er gewoon zo awesome uit zien. ik heb zelf eerste autotechnicus diploma dus ik heb er wel verstand van. maar van de auto zelf weet ik niet echt wat de zwakke plekken zijn. voor de rest is de motor sterk genoeg om er een turbo op te zetten? en moet je dan veel aanpassen?
Groetjes
Grampslover
Ik ben 19 jaar en ik ben van plan me eerste auto te kopen, en ik ben helemaal weg van de Legacy wagon BG ik vind hem er gewoon zo awesome uit zien. ik heb zelf eerste autotechnicus diploma dus ik heb er wel verstand van. maar van de auto zelf weet ik niet echt wat de zwakke plekken zijn. voor de rest is de motor sterk genoeg om er een turbo op te zetten? en moet je dan veel aanpassen?
Groetjes
Grampslover
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
Welkom hier...Grampslover schreef:Hallo Mede subaru liefhebbers,
Ik ben 19 jaar en ik ben van plan me eerste auto te kopen, en ik ben helemaal weg van de Legacy wagon BG ik vind hem er gewoon zo awesome uit zien. ik heb zelf eerste autotechnicus diploma dus ik heb er wel verstand van. maar van de auto zelf weet ik niet echt wat de zwakke plekken zijn. voor de rest is de motor sterk genoeg om er een turbo op te zetten? en moet je dan veel aanpassen?
Groetjes
Grampslover
Ben niet zo op de hoogte van eventuele aandachtspuntjes van de legacy..
Maar koud een turbo op een atmosferische motor bouwen zonder aanpassingen kun je vergeten...
Misschien handiger om een legacy turbo te zoeken , als je die al vind..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
Ik neem aan dat dit voor iedereen anders ligt.. maar ben achteraf gezien blij dat ik geen Turbo als eerste auto had, maar een audi 80 met 90 PK...(19jr.)........
80`s boxer power!
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
Zo`n aanpassing is geen simpel klusje.. denk hierbij aan: complete remmerij, wielen, banden, schokbrekers, veren, motorophanging, uitlaat, inlaat, radiateur, intercooler, complete ECU waarschijnlijk. met andere chip, koppeling met drukgroep, benzinepomp, versnellingsbak (overbrengingen)
Kortom zoals Rene al zei is het makkelijker om een turbo te zoeken en die op te knappen, maar is inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg tenzij je richting Oost-Duitsland gaat..
Kortom zoals Rene al zei is het makkelijker om een turbo te zoeken en die op te knappen, maar is inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg tenzij je richting Oost-Duitsland gaat..
80`s boxer power!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 mar 2016 18:12
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
Dankje voor het advies! Weten jullie misschien nog aandachtspunten?
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 20 okt 2015 12:43
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
Om niet te vergeten, de motor zelf.Jo4WD schreef:Zo`n aanpassing is geen simpel klusje.. denk hierbij aan: complete remmerij, wielen, banden, schokbrekers, veren, motorophanging, uitlaat, inlaat, radiateur, intercooler, complete ECU waarschijnlijk. met andere chip, koppeling met drukgroep, benzinepomp, versnellingsbak (overbrengingen)
Kortom zoals Rene al zei is het makkelijker om een turbo te zoeken en die op te knappen, maar is inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg tenzij je richting Oost-Duitsland gaat..
Zomaar een turbo op een atmosferisch blok schroeven gaat ook niet 1 2 3
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
Het makkelijkste is inderdaad een turboblok opsnorren en over hangen. Wel grote kans dat je die eerst nog moet reviseren..*thomas* schreef:Om niet te vergeten, de motor zelf.Jo4WD schreef:Zo`n aanpassing is geen simpel klusje.. denk hierbij aan: complete remmerij, wielen, banden, schokbrekers, veren, motorophanging, uitlaat, inlaat, radiateur, intercooler, complete ECU waarschijnlijk. met andere chip, koppeling met drukgroep, benzinepomp, versnellingsbak (overbrengingen)
Kortom zoals Rene al zei is het makkelijker om een turbo te zoeken en die op te knappen, maar is inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg tenzij je richting Oost-Duitsland gaat..
Zomaar een turbo op een atmosferisch blok schroeven gaat ook niet 1 2 3
80`s boxer power!
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
Homokineten!Grampslover schreef:Dankje voor het advies! Weten jullie misschien nog aandachtspunten?
80`s boxer power!
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
Vergeet de versnellingsbak + aanverwante zaken niet , complete draadboom rondom de motor en ook niet onbelangrijk , de remmerij rondom als je serieus gebruik wil maken van al dat vermogen..Jo4WD schreef:
Het makkelijkste is inderdaad een turboblok opsnorren en over hangen. Wel grote kans dat je die eerst nog moet reviseren..
Het is verre van ' plug and play ' wat je hier verondersteld...
Voor iemand met weinig ervaring is deze ombouw een haast onmogelijke klus..
Voor een goed beeld wat er allemaal moet gebeuren bij een dergelijke ombouw lees je hier dan eens in -> http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=82
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
Niet helemaal het goede voorbeeld Rene. EJ-motor in een L-serie is altijd meer werk.
Beter kun je het vergelijken met Dennis of Onno die hun N/A Legacy hebben omgebouwd naar turbo.
Ik mis nog het doel van het project. Is het een hobbyproject, of wil je gewoon spoedig rijden en er geen omkijken meer naar hebben?
Heb in het verleden genoeg gasten gezien die op een huis tuin en keukenautootje een turbo schroefden. Zelf een Megasquirt motormanagement in elkaar knutselen en net zo lang knutselen totdat alles werkt. Iets slopen was leren van je fouten en je ging weer door.
Tuurlijk kun je dat met een Legacy BG ook doen! Als bovenstaand je doel is, dan DOEN!
Wil je gewoon rijden, dan op zoek naar een standaard BG twin turbo (single turbo is nooit geleverd) en accepteren dat je rechts in de auto zit.
Beter kun je het vergelijken met Dennis of Onno die hun N/A Legacy hebben omgebouwd naar turbo.
Ik mis nog het doel van het project. Is het een hobbyproject, of wil je gewoon spoedig rijden en er geen omkijken meer naar hebben?
Heb in het verleden genoeg gasten gezien die op een huis tuin en keukenautootje een turbo schroefden. Zelf een Megasquirt motormanagement in elkaar knutselen en net zo lang knutselen totdat alles werkt. Iets slopen was leren van je fouten en je ging weer door.
Tuurlijk kun je dat met een Legacy BG ook doen! Als bovenstaand je doel is, dan DOEN!
Wil je gewoon rijden, dan op zoek naar een standaard BG twin turbo (single turbo is nooit geleverd) en accepteren dat je rechts in de auto zit.
"I feel Legacy"
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 20 okt 2015 12:43
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
In amerika doen ze wel eens meer van die gekke projecten zoals 2.5 koppen op een standaard 2.2 blok schroeven en dan een turbo op bouwen...volgens hun werkt het allemaal op standaard 2.2 ecu maar ik heb er zo mijn twijfels over en al helemaal over de betrouwbaarheid er van.
Ik weet niet wat je ervaringen zijn met sleutelen maar het grootste deel van die projecten eindigen op de sloop!ik spreek ook uit eigen ervaring maar ik heb wel veel van mechaniek geleerd.dus ben je bereid af en toe een buil te vallen en veel geld wijt te zijn zou ik me er aan wagen.uiteindelijk kun je hier ook terecht voor technische vragen want hier zitten mensen met de nodige expertise.
Ik weet niet wat je ervaringen zijn met sleutelen maar het grootste deel van die projecten eindigen op de sloop!ik spreek ook uit eigen ervaring maar ik heb wel veel van mechaniek geleerd.dus ben je bereid af en toe een buil te vallen en veel geld wijt te zijn zou ik me er aan wagen.uiteindelijk kun je hier ook terecht voor technische vragen want hier zitten mensen met de nodige expertise.
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
Dit heb ik een paar berichtjes erboven toch allemaal opgenoemdRene schreef:Vergeet de versnellingsbak + aanverwante zaken niet , complete draadboom rondom de motor en ook niet onbelangrijk , de remmerij rondom als je serieus gebruik wil maken van al dat vermogen..Jo4WD schreef:
Het makkelijkste is inderdaad een turboblok opsnorren en over hangen. Wel grote kans dat je die eerst nog moet reviseren..
Het is verre van ' plug and play ' wat je hier verondersteld...
Voor iemand met weinig ervaring is deze ombouw een haast onmogelijke klus..
Voor een goed beeld wat er allemaal moet gebeuren bij een dergelijke ombouw lees je hier dan eens in -> http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=82
80`s boxer power!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 14 mar 2016 18:12
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
Bedankt voor de reactie's allemaal!
ik zit er inderdaad ook aan te denken om het makkelijker te doen, en een turbo motor er in te leggen.
op mij werk doe ik soms niks anders dan motoren uitbouwen. en ik hou wel van een uitdaging
en als je homokineten bedoelt, bedoel je dan de hoezen of de homokineten zelf?
ik zit er inderdaad ook aan te denken om het makkelijker te doen, en een turbo motor er in te leggen.
op mij werk doe ik soms niks anders dan motoren uitbouwen. en ik hou wel van een uitdaging
en als je homokineten bedoelt, bedoel je dan de hoezen of de homokineten zelf?
Re: Advies kopen Legacy wagon BG
De ashoezen is echt een kwaal. Af en toe even checken zodat je ze op tijd kunt vervangen en homokineten spaartGrampslover schreef:Bedankt voor de reactie's allemaal!
ik zit er inderdaad ook aan te denken om het makkelijker te doen, en een turbo motor er in te leggen.
op mij werk doe ik soms niks anders dan motoren uitbouwen. en ik hou wel van een uitdaging
en als je homokineten bedoelt, bedoel je dan de hoezen of de homokineten zelf?
Bedenk ook zoals al gezegd is dat je ook kennis/ ervaring moet hebben met de elektronica!