Aankoop Impreza

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Wouwtert
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2015 18:02

Aankoop Impreza

Bericht door Wouwtert »

Ter vervanging van mijn Punto 1.9JTD uit 2003 (inmiddels 260.000km op de teller) ben ik voornemens over enkele maanden een impreza (station) aan te schaffen. Waarom? Subaru heeft me vanwege de techniek en betrouwbaarheid altijd erg aangesproken. We gaan hoogstwaarschijnlijk minder km maken en er is gezinsuitbreiding op komst. Daarnaast ga ik graag weer een auto rijden die je niet dagelijks in het straatbeeld tegenkomt.

Nu wil ik de komende maanden gebruiken om me te oriënteren. Ik heb geen haast met de verkoop van de Punto, die doet het nog wel even. Ik weet van verschillende modellen en motoren van de Impreza af, maar twijfel nog erg waarvoor ik moet gaan. Vraag aan jullie om advies te geven op onder meer de volgende vragen;

Ga ik voor een nieuwer model 1.5 of 2.0 (2006) met wat meer km op de teller? Of kies ik voor een wat ouder model (rond 2004) met een 1.6 of 2.0 en wat minder km op te teller? Wat zijn de verschillen in verbruik tussen de verschillende motoren?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Aankoop Impreza

Bericht door erichendri »

Dat zal niet zo'n groot verschil zijn.
De latere modellen zijn ook zwaarder geworden helaas.
Verschil tussen de 1.5/1.6 en de 2.0 zal ook minimaal zijn.

Eric
Wouwtert
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2015 18:02

Re: Aankoop Impreza

Bericht door Wouwtert »

Betekent dat verschil in gewicht ook een verschil in duurzaamheid van de materialen? Minder rijgeluiden bijvoorbeeld?

Budget ligt overigens rond de €5000.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Aankoop Impreza

Bericht door erichendri »

Zijn allebei goede auto's.
Gewichts toename moet je zoeken in betere resultaten
tijdens de botsproefen op de testbank.
En niet te vergeten de opties etc…

Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 09 jun 2015 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4871
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Aankoop Impreza

Bericht door quikfit »

Die 1,5 heeft wel 12PK meer dan de oude 1,6...maar is niet vooruit te branden... :(

''Kermisauto'' http://www.autoweek.nl/autotest/2064/su ... awd-luxury

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie