Justy?

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
guillaume65
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 13:13

Justy?

Bericht door guillaume65 »

Ben ik weer.
De Forester bij de domeinen is dus aan mijn neus voorbij gegaan, maar er komt er vast nog wel eens een voorbij (niet zo heel vaak trouwens).

Nu is mijn dochter op zoek naar een autootje waarmee ze in ieder geval een jaar lang mee naar haar stage kan crossen. Ze draait daar ook avonddiensten, dus ov is geen optie.

Op MP kom ik dan dit soort gebakjes tegen:
http://auto.marktplaats.nl/subaru/59158 ... nd=17&fs=1
of
http://auto.marktplaats.nl/subaru/59232 ... nd=15&fs=1

Zijn die Justy's wat? Of zijn er zaken waar je specilaal op moet letten? Het mag voor een mbo-leerling natuurlijk niet al te veel kosten, maar moet het om middernacht in Rotterdam wel altijd doen.
Er zijn hier volgens mij een aantal enthousiaste Justy kenners, dus ik ben benieuwd naar jullie mening.

Wim
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: Justy?

Bericht door justyfever »

Hee Wim,

De eerste Justy die je laat zien is de laatste door Subaru zelf ontwikkelde Justy. De variant die jij laat zien beschikt over een 3 cilinder 6 klepper motor, 997cc, 50pk en voorwielaandrijving.

De tweede Justy die je laat zien is volledig op basis van de Suzuki Swift. Deze heeft een 4 cilinder 8 klepper motor, 1298cc, 68pk en permanente vierwielaandrijving.

Ik denk dat de eerstegenoemde zuiniger is door de kleinere motor en voorwielaandrijving. De tweede is mijn inziens wat volwassener en natuurlijk met AWD :D .
90% van de onderdelen zullen voor de "Swift" goedkoper zijn omdat je deze met bosjes op de sloop vind, de Suzuki dan althans. Mocht er iets loos zijn met het AWD-systeem ben je verder van huis, die onderdelen zijn een stuk schaarser.

Roesten kunnen ze allebei erg goed.. Oh en die bovenste is niet rood hè, die is hardstikke faal maar door het water lijkt hij nog rood ;)
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Justy?

Bericht door niksnut »

zou voor het swift model gaan . volwassener en volgens mij ook beter.
zelf ook een swift gehad en zijn technisch erg goed. wel erg op de distributie riem letten want het is GEEN no-ninterfase dus breekt hij wordt het een kop revisie. en breken doen ze.

tevens een AWD dus toch veiliger.

en aftermarket is er ook veel meer voor te krijgen en goedkoper.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Justy?

Bericht door RJS »

Er staat volgens mij een heel mooie rooie op dit forum...
Gebruikersavatar
guillaume65
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 13:13

Re: Justy?

Bericht door guillaume65 »

Die rooie heb ik zien staan, maar een beetje boven budget voor de jonge dame. :oops:
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: Justy?

Bericht door justyfever »

Ja en dat is een ECVT, ook niet aan te raden :oops:
Vroeg of laat geven die bakken de geest.
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Plaats reactie