'96-'99 Subaru Legacy BG

Onderdelen of auto's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sparky
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2014 13:32

'96-'99 Subaru Legacy BG

Bericht door Sparky »

Voor een nieuw project ben ik opzoek naar een Subaru Legacy BG (station)

Eisen:
- 2.0 liter EJ20 motor
- Handgeschakeld met "low gear"
- AWD versie

Verder:
- Bij voorkeur een die minder dan 250.000km heeft gelopen
- Op LPG is een groot pluspunt
- Trekhaak

Het idee is om de Legacy om te bouwen naar een Outback, dus de struts (veren/schokbrekers) en stabilizatorstangen over te zetten vanuit een van mijn Legacy Outbacks. Plus evt. bumpers (voor de Outback look), en interieur delen. Als deze op de Legacy dus (lichte) schade hebben is dat niet zo'n probleem. Ook verlopen APK is geen probleem.

Het plan is om hem op LPG te laten lopen (naast benzine), dus als dat al ingebouwd zit is dit een zeer groot pluspunt.

De Legacy zal worden gebruikt voor diverse overland trips, naar Magadan (Rusland), Japan (Vladivostok -> Ferry), en het midden oosten. De rede om een Legacy daarvoor te gebruiken is dat de motor op lager octaan gehaltes kan rijden (de standaard EJ25D uit de Legacy Outback is niet blij met octaan 91/92), en een Legacy is te vinden met een handgeschakelde transmissie (de eerste generatie Legacy Outback is er alleen met Automaat).

Als je iets hebt staan laat het me weten. Kan eventueel geruild worden met mijn 1997 Legacy Automaat (met 210.000km, in uitmuntend goede staat). Op dit moment ben ik ook aan het reizen (ook overland, dit maal met de Forester, op dit moment in Ulaanbaatar), maar in een maand/anderhalve maand hoop ik terug te zijn. Ik plaats het bericht nu alvast zodat ik hopelijk iets kan vinden voor ik terug ben. :okeee:
1999 Subaru Forester
1997 Subaru Legacy Automaat
1994 Subaru Legacy Sedan
1997 Subaru Legacy Outback op LPG
1999 Subaru Legacy Outback
Gebruikersavatar
RazorRoks
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:50

Re: '96-'99 Subaru Legacy BG

Bericht door RazorRoks »

Ik heb nog wel een complete Ej20 liggen (geen LPG) mocht je die later nodig hebben!
Plaats reactie