Subaru E12 remklauw

Onderdelen of auto's
Plaats reactie
RianneRianne
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2016 23:50

Subaru E12 remklauw

Bericht door RianneRianne »

Hoi iedereen!

Help! Ik heb mijn busje gekocht bij een garage die niet zo goed voor hem heeft gezorgd.. 1 van de dingen die ik nodig ga hebben is een remklauw, links voor lekt de remvloeistof. Volgens de garage is die alleen aan te schaffen voor ruim 300 euro.. Er is nog veel meer mis maar daar hadden ze nog niet naar gekeken.. De uitlaat werd al genoemd. Ik weet ook dat ik zowat geen schokdempers meer heb. Maar voor nu ben ik dus op zoek naar 26200ta014 subaru remklauw. Ik heb er totaal geen verstand van.. Kan iemand mij hier helpen? BEDANKT!

Met vriendelijke groeten
Rianne Kerkhoven
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Subaru E12 remklauw

Bericht door erichendri »

Is te reviseren en zo'n setje is te koop bij een subarudealer.
Kost ± 30€ en een zuiger is ook los leverbaar.
Zou hem wel eerst uit elkaar halen en anders wordt het toch een nieuwe als
blijkt dat hij erg slecht is.
Waar lekt hij?

Eric
RianneRianne
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2016 23:50

Re: Subaru E12 remklauw

Bericht door RianneRianne »

Hi Eric!

Dank je wel voor uw antwoord! Ik weet niet waar hij lekt.. Ik was bij de subaru dealer in Utrecht carplan. U zegt dat een remklauw dus helemaal niet zo duur is? De prijs die u noemt gast daarover? Dat betekent dus dat ik niet meer terug moet gaan naar die garage. Welke garage raadt u mij aan?? Ik heb zelf nooit gesleuteld dus kan het in geen mogelijkheid zelf doen (zou dat wel graag willen leren)
Bedankt!!

Met vriendelijke groeten
Rianne Kerkhoven
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Subaru E12 remklauw

Bericht door SP-Boxer »

Nee, Eric, zegt dat een revisiesetje voor dat geld te koop is. Revisiesetje bestaat uit alle rubbers welke op de remklauw zitten.
Lekt de klauw elders, dan kan deze inderdaad bij het oud ijzer.

Maar een E12 klauw lijkt me niet zo lastig te verkrijgen? PB me anders eens het chassisnr. Dan kan ik eens kijken of de klauwen van bijv. een Justy gelijk zijn.

Kan me voorstellen dat de garage geen trekt heeft in revisie van de klauw, omdat dit qua arbeidsloon een nieuwe overstijgt?
"I feel Legacy"
RianneRianne
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2016 23:50

Re: Subaru E12 remklauw

Bericht door RianneRianne »

Gevonden! Het chassisnr is jf1fa8lf0v6013001
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Subaru E12 remklauw

Bericht door erichendri »

Revisie is een uurtje werk plus het setje is max 100€.
Utrecht, dan is schalkwijk in Oudewater niet ver en is een subarugarage met veel ervaring.

Eric
RianneRianne
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2016 23:50

Re: Subaru E12 remklauw

Bericht door RianneRianne »

Bedankt Eric!!!!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Subaru E12 remklauw

Bericht door SP-Boxer »

Even opgezocht (het 11e karakter moet overigens een G zijn ipv. een 6. Was even zoeken, maar ik ben eruit :) ):

De remklauw compleet P/N 26200TA014 kost 317,42 ex. btw. Vreemd genoeg is dit incl. remblokken voor deze klauw.
Een revisiesetje P/N 26290TA010 kost 51,57 ex. btw.

Let wel, dit zijn adviesprijzen!

Het lijkt er op dat deze klauw niet op andere Europese modellen is toegepast, dus als een revisiesetje niet zou volstaan, dan ben ik bang dat je toch op zoek zult moeten naar een sloper.
"I feel Legacy"
Plaats reactie