Koplampen Legacy BG5 (of BD5)

Onderdelen of auto's
Gesloten
Gebruikersavatar
RuudV
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:06

Koplampen Legacy BG5 (of BD5)

Bericht door RuudV »

Gezocht voor mijn Legacy GTB:

2 LHD koplampen (zowel links als rechts)

Of als iemand een goed (en niet al te duur) adres kent waar ik de RHD koplampen kan laten ombouwen naar LHD koplampen, dan zou dat helemaal top zijn!

Groet&
Ruud.
One turbo just isn't enough!
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Koplampen Legacy BG5 (of BD5)

Bericht door LeoneTurbo »

Dat wordt lastig, maar vraag the dude eens, die heeft laatst een Legacy II op de sloop gezien en er voor mij o.a. een radiateur uitgebouwd!
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Koplampen Legacy BG5 (of BD5)

Bericht door the dude »

Dat was een sedan uit '95. JD-ZX-35. Als jullie zeggen dat het past ga ik morgen gelijk kijken. Stuur je tel.nr.dan even via PB, Ruud. Dan kan ik je de prijs doorbellen.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
RuudV
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:06

Re: Koplampen Legacy BG5 (of BD5)

Bericht door RuudV »

Hi dude, PB gestuurd! ;)
One turbo just isn't enough!
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Koplampen Legacy BG5 (of BD5)

Bericht door the dude »

Morgen komt Ruud bij mij de koplampen halen. met aparte ri.aanwijzers.Die laatsten passen NET ....................niet :cry: :) , maar het geheel mag terug naar de sloper, onder inhouding van wat €tjes.

Ruud gaat proberen om ze passend te maken (ze zijn tenslotte van kunststof) met wat kunst en vliegwerk, want ze zijn bedoeld om door de keuring te komen.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Koplampen Legacy BG5 (of BD5)

Bericht door the dude »

En....... Gaat t wat passen, Ruud? Denk aan je tijdslemiet qua retour.......!

Ik heb trouwens mijn vakantie door omstandigheden verzet naar a.s,dinsdag, dus niet veel tijd dan meer om het voor jou terug te brengen.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
RuudV
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:06

Re: Koplampen Legacy BG5 (of BD5)

Bericht door RuudV »

Ha Jan,

Garage is er nog mee bezig.....

Eén van de monteurs daar heeft me gezegd dat hij de originele koplampen kan aanpassen voor "rechtsrijdend verkeer".
Uiteraard geef ik daar de voorkeur aan, want dan kunnen de originele lampen erin blijven zitten.
Zou wel zonde zijn van de moeite die we (en vooral jij) gedaan hebben om de vervangingslampen te verkrijgen.
Ik denk niet dat ik ze op tijd terugkrijg bij de sloper, want ze liggen momenteel bij de garage.
Als het ze lukt om de originele lampen aan te passen, dan zit er niets anders op ze maar weer te verkopen.
One turbo just isn't enough!
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Koplampen Legacy BG5 (of BD5)

Bericht door the dude »

Heeft ie ook gezegd hoe hij dat gaat doen? Enne, die lampen zijn ooit wel weer eens voor iemand nodig !!
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Koplampen Legacy BG5 (of BD5)

Bericht door LeoneTurbo »

Ik wil ook graag weten hoe je ze aanpast; als het werkt laat ik ook zo'n setje (of twee) uit Japan komen!
Gebruikersavatar
RuudV
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:06

Re: Koplampen Legacy BG5 (of BD5)

Bericht door RuudV »

Lampen gaan helemaal uit elkaar.
Er schijnt een reflector in te zitten in de vorm van het lichtbeeld.
Deze wordt aan de bovenkant horizontaal gemaakt (door er een rechthoekig stukje metaal aan vast te maken) zodat het verblindende gedeelte eruit is.
Je verlicht de berm dan overigens ook niet meer, hetgeen APK-technisch geen probleem is (het lichtbeeld mag horizontaal zijn).
Als laatste worden de lampen naar beneden bijgesteld, zodat ze niet te hoog staan.
One turbo just isn't enough!
Gesloten